Åklagaradministratör med inriktning mot IT

Arbetsbeskrivning

***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.


Diarienummer ÅM-A 2015/0340  

Till Åklagarkammaren i Borås söker vi en åklagaradministratör med inriktning mot IT.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.  

Din viktiga vardag

På Åklagarkammaren i Borås får du drygt 30 kollegor, som alla är lika ambitiösa som engagerade.  

Du möter en modern och platt verksamhet, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter att skapa balans mellan arbete och fritid. 

Som åklagaradministratör hos oss blir det du som ger våra åklagare administrativt stöd. Det innebär bland annat att du får arbeta i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till både allmänheten och andra myndigheter – främst via telefon och e-post. Många av dina uppgifter kommer du att utföra i vårt eget system, Cåbra. Med andra ord är stora delar av arbetet IT-baserat och du kommer dagligen att hantera e-dokument. 

Utöver det kommer du att bistå kammarens IT-administratör. Du blir den som – tillsammans med kammarens IT-administratör - har det huvudsakliga ansvaret för kammarens IT-support i interna system (Windows, Microsoft Officepaketet, Cåbra, Palasso). Du kommer att vara Cåbra Superuser och ge stöd till användarna på åklagarkammaren, vara mellanhand och stöd till myndighetens IT-avdelning i Stockholm samt även vara redaktör för den lokala intranätssidan.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

För att prestera bra och trivas i den här rollen ska du ha gymnasieexamen och några års erfarenhet av administrativt arbete. Du ska även ha erfarenhet av IT-administratörsuppgifter eller liknande. Du har lätt för att sätta dig in i nya IT-system. Rollen kräver också att du har lätt för att samarbeta och att du trivs med att ge service. Givetvis är du noggrann och trivs med att få eget ansvar i ditt arbete.

Din förmåga att ge stöd och utbildning till andra medarbetare sätts på prov när nya IT lösningar skall införas eller vardagsproblem uppstår. Du tycker om att arbeta med människor, är pedagogiskt lagd och van att tala inför grupp. Det är meriterande om du har erfarenhet av rättsväsendet.

Vi tillämpar provanställning i 6 månader.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Dagtid/Tillsvidare Provanställning 6 månader
  • Publicerat: 14 mars 2015

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


Administratör till Frivården Borås, Vikariat

Administratör till Frivården Borås, Vikariat

18 december 2024

Kanslist Emmaboda Golfklubb

Kanslist Emmaboda Golfklubb

16 december 2024

Administratör

Administratör

12 december 2024