OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
Diarienummer ÅM-A 2013/1942
Till Åklagarkammaren i Eskilstuna söker vi en åklagaradministratör med specialistinriktning mot IT.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vihar en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthållarättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varjedag till den viktigaste.
På Åklagarkammaren i Eskilstuna får du cirka 15 kollegor, som alla är lika ambitiösa som engagerade.
Du möter en modern och platt verksamhet, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. I vår verksamhet är det viktigt att vi speglar samhället, och vi är övertygade om att olikheter berikar, därför arbetar vi medvetet med mångfald, jämn könsfördelning och jämställdhet. Här får du också goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.
Merparten av din arbetstid jobbar du som åklagaradministratör och ger våra åklagare administrativt stöd. Det innebär bland annat att du får arbeta i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till både allmänheten och andra myndigheter – främst via telefon och e-post. Många av dina uppgifter kommer du att utföra i vårt eget system, Cåbra. Med andra ord är stora delar av arbetet IT-baserat och du kommer dagligen att hantera e-dokument. Din specialistinriktning innebär att du är den som har det huvudsakliga ansvaret för kammarens interna IT-support. Det berör såväl mjukvara som hårdvara i våra system och du kommer även att vara Cåbra ”Superuser”, som innebär att du ger stöd till användarna på kammaren i vårt egna ärendehanteringssystem Cåbra. Du blir den lokale IT-specialisten med stöd ifrån myndighetens centrala IT-avdelning.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
För att prestera bra och trivas i den här rollen ska du ha gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete. Du bör ha goda IT-kunskaper, lätt för att lära dig nya program och även vara allmänt tekniskt kunnig. Har du vana från att arbeta inom rättsväsendet är det en fördel, men inget krav. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta med Officepaketet samt vana att jobba i windowsbaserad miljö. Din förmåga att ge stöd och utbildning till andra medarbetare sätts ofta på prov när nya IT – lösningar ska införas eller problem uppstår. Som åklagaradministratör krävs att du har lätt för att samarbeta och att du trivs med att ge service. Du blir i många situationer myndighetens ansikte utåt. Givetvis är du noggrann och trivs med att få eget ansvar i ditt arbete.
Vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas under vecka 5 2014.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67