OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser möjligheter, gör du?
Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning
När våra kollegor beskriver hur det är att jobba hos oss lyfter de framför allt kontakten med människor och de intressanta och varierande arbetsuppgifterna. Här växer du i vardagen, tillsammans med dina kollegor. Du har möjlighet att utveckla din kompetens på många sätt, i gengäld tror vi att du bidrar till verksamhetens utveckling och förbättring. För när du växer, växer vi.
Den här tjänsten är placerad på enheten för delgivning. Här arbetar vi med att delge personer och företag betalningsförelägganden och handräckningsärenden. Syftet är att ge dem möjlighet att ta del av innehållet och framföra sin uppfattning innan vi fattar vårt beslut.
Ditt nya jobb
Den största delen av din arbetsdag ägnar du åt att vara ute på kundbesök på egen hand. Dina kundbesök handlar om att överlämna och delge en handling till kunden. Dialogen mellan dig och kunden är central, eftersom kunden ska få det stöd den behöver för att själv hitta lösningar. I rollen som delgivare ingår även administrativa uppgifter på kontoret, såsom telefonkontakter för att förbereda kundbesöken och efterarbete för att slutredovisa dina ärenden.
Du arbetar i team och planerar arbetet tillsammans med dina kollegor. Ni har ett gemensamt ansvar för delgivningsuppdragen inom teamet. Det innebär att du planerar din arbetstid i samråd med din teamchef och kollegorna i teamet.
Delgivningsteamet är virtuellt, vilket betyder att teamchefen ansvarar för flera kontor. Du har därför den löpande kontakten med din chef via Skype och telefon.
För att ge bästa förutsättningar för kundmötet har du flexibla arbetstider mellan klockan 7.30 och 21.30. Även helgarbete förekommer mellan klockan 08.00 och 19.00.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Din bakgrund
Vi söker dig som har
• en avslutad treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• körkort (vi kör manuellt växlade bilar)
• god it-mognad.
Det är meriterande om du har erfarenhet av en yrkesroll där mötet med människor är centralt.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Som delgivare är du ute mycket och träffar många människor. Det är därför viktigt att du trivs med att möta kunder och även uppskattar ett rörligt och fysiskt arbete i högt tempo.
• Du arbetar på egen hand och behöver ha en god förmåga att arbeta självständigt. Det innebär att du kan prioritera, är flexibel och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt.
• Arbetet innebär ibland oförutsedda händelser och du behöver ha förmågan att hålla dig lugn även i svåra och utmanande situationer.
• Många av de människor du möter befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver visa gott omdöme genom att vara handlingskraftig och förtroendeingivande.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du är också bra på att lyssna och förklara.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Vi uppmuntrar speciellt kvinnliga sökande för att få en jämnare könsfördelning i gruppen/teamet.
Till kontoret i Helsingborg söker vi en tillsvidareanställning samt två vikariat t o m februari 2017 med möjlighet till förlängning/tillsvidare.
Tester kan komma att användas som ett led i vår urvalsprocess.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogden.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53