OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Nymilen i Bromma en aktivitetsansvarig som både utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden.
Tjänstgöringsgrad: 75 %. Du arbetar generellt dagtid mån-fred men kan behöva arbeta en del helger och kvällar vid särskilda event. Du planerar självständigt din arbetstid utifrån verksamhetens behov.
Är du vår nya aktivitetsansvarig? Sök senast 2021-06-24, men vänta inte, vi gör löpande urval!
Om rollen Att vara aktivitetsansvarig innebär att du erbjuder aktiviteter som de boende behöver och önskar sig. Du ser till att de stärker sina egna resurser och bibehåller sin goda hälsa. Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver.
Du har en viktig roll i att leda vårt aktivitetsråd där samtliga aktivitetsombud från enheterna deltar. Där planerar vi gemensamma högtider, musikarrangemang och aktiviteter. Sedan stöttar du även dina kollegor att utföra mindre aktiviteter ute på enheterna. Din närmsta chef är verksamhetschefen.
Du ingår också i ett nätverk med aktivitetsansvariga i regionen/landet och håller dig uppdaterad kring omvärlden i stort. En viktig del är att ansvara för vårt Instagramkonto samt hålla det uppdaterat med aktuell info och bilder. Som aktivitetsansvarig knyter du kontakter och utvecklar goda samarbeten med både lokala organisationer, skolor, kommuner, volontärer.
Du får vara med och påverka genom att du tar initiativ till förändringsarbeten och utveckling av verksamheten. Det kan tex innebära att du leder spännande projekt för att gynna boendet och söker stimulansmedel/stipendier för detta.
Om Nymilen
Nymilen är ett mysigt boende i västra Stockholm för äldre personer i behov av god omvårdnad. Vi har 45 platser och vänder oss till äldre med somatisk sjukdom eller demenssjukdom. Tre avdelningar med 27 platser har inriktning demens och två med 18 platser har somatisk inriktning. Vi ligger tillgängligt vid Brommaplan och dess kommunikationer ( karta (https://www.google.se/maps/place/Nymilen+Vardaga+%C3%84ldreboende/@59.3357534,17.9318984,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x465f75fce4815867:0x6f4be3982503b762!8m2!3d59.3357507!4d17.9340872)) men nära grönområden runt husknuten. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Nymilen är en välfungerande verksamhet med kompetent personal med hjärtat på rätta stället - både för boende och kollegor!
Också Nymilen:
- Fredagsfrukost för personal är veckans höjdpunkt!
- Frekventa medarbetarenkäter med ständigt förbättringsarbete
- Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/demens/).
- Verksamheten har behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att våra medarbetaredu har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget. Du arbetar generellt dagtid mån-fred men kan behöva arbeta en del helger och kvällar vid särskilda event.
- Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/). Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende.
- Gruppchefer: I Vardagas organisation finns gruppchefer för ett nära ledarskap. På Nymilen har vi tre gruppchefer för omvårdnadspersonalen och en gruppchef för HSL-personalen. Din närmsta chef är verksamhetschefen.
Din erfarenhet och kunskap
Vi gissar att du som söker dig till oss:
lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer.
kan inspirera och skapa motivation hos kollegor och våra boenden.
är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.
tycker om att leda andra utan att vara chef.
kan driva projekt samtidigt som du gör dina kollegor delaktiga.
lyckas knyta fina kontakter som resulterar i goda samarbeten med externa aktörer.
Vi önskar att du har en högskoleutbildning inom hälsofrämjande arbete t ex hälsopedagog, kultur, folkhälsoarbete eller motsvarande utbildning/erfarenhet. Du behöver ha god datorvana samt erfarenhet av att arbeta med sociala medier samt söka stipendier/stimulansmedel.Det är extra meriterande om du har en certifierad vårdhund som kan arbeta.
Mer om Vardaga
Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Från oss till dig:
Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära
Förmånsportal med rabatter och förmåner
Coachande och stöttande chefer nära dig
Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende
Karriär- och utvecklingsmöjligheter
Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder
Kollektivavtal
Övrigt
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2021-06-24
Har du frågor? Kontakta gärna: Marie Söderquist, tel: 073-377 54 87. Observera att det inte går att ansöka via E-post.
Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/).
Facklig kontakt: Vision tfn 0771 44 00 00 (https://vision.se/Kontakt/Vision-Direkt/)
Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.
Vi föredrar att sköta rekryteringen själva och undanber oss därför kontakt från bemanningsföretag.
På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Vardaga
Heidi Heino
+46 733 77 56 99
Malin Johansson
+46 73 377 55 23
Anita Cadling
072-385 20 50
Patrik Döl
+46 73 377 56 99
Pia S Henriksson
0841057130
Tina Cederlund
+46 073-3775671
Linda Malmgren
0733 – 77 58 58
Åsa Bratt
Karin Johansson