OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Villa Maria i Helsingborg en aktivitetsansvarig som både utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Du arbetar generellt dagtid mån-fred men kan behöva arbeta någon helg eller kväll vid särskilda event.
Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Du får stora möjligheter att planera, lägga upp och genomföra ditt arbete väldigt självständigt och det krävs att du i detta arbete kan leda dig själv och själv vara drivande i de processer som ska vara igång. Sök tjänsten senast 20 februari.
Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Från oss till dig:
Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
Coachande och stöttande chefer nära dig
Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende
Karriär- och utvecklingsmöjligheter
Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder
Kollektivavtal
Om rollen
Att vara aktivitetsansvarig innebär att du erbjuder aktiviteter som de boende behöver och önskar sig. Du ser till att de stärker sina egna resurser och bibehåller sin goda hälsa. Du samarbetar med övriga professioner i huset för att genomföra aktiviteter på bästa sätt. Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver.
Du leder aktivitetsrådet som har en viktig roll när det gäller att planera aktiviteter samt inhämta synpunkter från våra boende kring vad de önskar. I aktivitetsrådet planerar vi gemensamma högtider, musikarrangemang och aktiviteter. Sedan stöttar du även dina kollegor att utföra mindre aktiviteter ute på enheterna. Din närmsta chef är verksamhetschefen.
Du ingår också i ett nätverk med aktivitetsansvariga i regionen/landet och håller dig uppdaterad kring omvärlden i stort. En viktig del är att ansvara för våra sociala medier; t ex Facebook och Instagram samt hålla dem uppdaterade med aktuell info och bilder. Som aktivitetsansvarig knyter du kontakter och utvecklar goda samarbeten med både lokala organisationer, skolor, kommuner, volontärer.
Du får vara med och påverka genom att du tar initiativ till förändringsarbeten och utveckling av verksamheten. Det kan tex innebära att du leder spännande projekt för att gynna boendet och söker stimulansmedel/stipendier för detta.
Om Villa Maria
Villa Maria är ett alldeles nybyggt hus, en verksamhet i uppstart. Boendet har 60 platser totalt, varav 40 är belagda i dag. Verksamheten har stor kapacitet och växer nu successivt. Hos oss kommer du att få arbeta i en verksamhet i utveckling och rörelse med ett gäng härliga kollegor med god stämning. Boendet ligger alldeles intill Maria station och har även nära avstånd till motorvägen. Läs mer på: https://vardaga.se/verksamhete... (https://vardaga.se/verksamheter/villaMaria/)
Din erfarenhet och kunskap
Vi gissar att du som söker dig till oss:
lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer.
kan inspirera och skapa motivation hos kollegor och våra boenden.
är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.
tycker om att leda andra utan att vara chef.
kan driva projekt samtidigt som du gör dina kollegor delaktiga.
lyckas knyta fina kontakter som resulterar i goda samarbeten med externa aktörer.
Vi önskar att du har en högskoleutbildning inom hälsofrämjande arbete t ex hälsopedagog, kultur, folkhälsoarbete eller motsvarande utbildning/erfarenhet. Det är meriterande om du har en certifierad vårdhund, god datorvana, erfarenhet av att arbeta med sociala medier samt söka stipendier/stimulansmedel.
Övrigt
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 20 februari
Har du frågor? Kontakta gärna: Stina Cederhag, 0735-048366 stina.cederhag@vardaga.se. Observera att det inte går att ansöka via E-post.
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se
Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/).
Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.
Om du blir kallad till intervju kommer du att behöva uppvisa ett vaccinationsintyg för covid-19. Detta krav har vi för att minimera risken för våra äldre kunder/omsorgstagare eller medarbetare som tillhör en riskgrupp. Har du istället ett intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl behöver du kunna uppvisa ett sådant vid intervjun.
På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Vardaga
Heidi Heino
+46 733 77 56 99
Malin Johansson
+46 73 377 55 23
Anita Cadling
072-385 20 50
Patrik Döl
+46 73 377 56 99
Pia S Henriksson
0841057130
Tina Cederlund
+46 073-3775671
Linda Malmgren
0733 – 77 58 58
Åsa Bratt
Karin Johansson