OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Vårt mål är att bli Sveriges bästa anhörigstöd.
Som ett led i vårt arbete kommer vi under hösten att starta upp en projektgrupp som specifikt kommer att ha i uppdrag att arbeta med avlösning i hemmet.
Det innebär att du avlöser någon som vårdar en närstående i hemmet.
Målet är ett led utifrån vår politiska styrning som gett oss uppdraget att bli bäst på att stödja anhöriga.
Arbetsuppgifter
Du kommer att åka hem till kunder som fått ett beslut på avlösning i hemmet. Vi bygger upp ett schema där du återkommande besöker samma personer. Detta för att ge kontinuitet och trygghet för personen som du skall aktivera. Behovet av aktivitet och innehåll kommer att se olika ut beroende på vem du besöker. Din kompetens kring bemötande blir viktigt när du träffar personen och hens anhöriga. Aktiviteter utanför hemmet är fullt möjligt beroende på önskemål från kunden.
Kvalifikationer
För tjänsten som aktivitetsledare krävs godkänd avslutad gymnasial utbildning inom Vård och Omsorg, eller motsvarande utbildning som undersköterska som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
För att trivas och lyckas i arbetet som aktivitetsledare krävs att du är trygg i dig själv och har ett genuint intresse av ditt yrke. Du engagerar dig och intresserar dig för att aktivera och uppmuntra kunden utifrån sina specifika behov. Du trivs med att arbeta ensam och har förmåga att arbeta självständigt, tillsammans med både kund och i arbetsgruppen för att utveckla verksamheten framåt. Du har ett gott bemötande mot våra kunder samt deras anhöriga men också gentemot kollegor. Viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och är lyhörd för den anhöriges behov och önskemål i samband med att du som representant för Trelleborgs kommun träder in i kundens hem, som då blir din arbetsplats.
För tjänsten krävs det att du kan cykla samt har B-körkort för manuellt växlad bil då arbetsområdet sträcker sig inom och utanför tätorten.
Eftersom kommunikation och dokumentation är viktiga delar i verksamheten förutsätter arbetet att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift, samt att du har datorvana och erfarenhet av att dokumentera i verksamhetssystemet procapita.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Meriterande:
- vidareutbildning inom demens
- yrkeserfarenhet av demensarbete
Arbetstid/varaktighet
Projektanställning, fr.o.m. enligt överenskommelse t.o.m. 2022-09-20, med möjlighet till förlängning.
100%. Arbetar enligt schema dag, kväll samt helgtjänstgöring.
Heltid, 38,25 timmar/vecka, kl 8-22.00 måndag-söndag.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Kontaktperson
Marie Jungklo, enhetschef, telefon: 0410-73 39 18
Facklig kontakt: www.trelleborg.se/naringsliv-arbete/jobba-hos-oss/fackliga-organisationer/
Sista ansökningsdag
2021-12-19 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!