OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha en bred roll som aktuarie? Just nu söker vi en erfaren aktuarie med organisatorisk placering i Löfs aktuariefunktion.
Löf är det ledande försäkringsbolaget inom patientskador. Vi har ett tydligt kundfokus och arbetar kontinuerligt med projekt som syftar till att förbättra kundservice och att effektivisera processer.
Arbetsbeskrivning
Som aktuarie på Löf kommer du att jobba både specialiserat och brett men också nära övriga verksamheten. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierade och bestå av en bred palett av olika aktuariella uppgifter. Huvudsakligen kommer du att arbeta med:
* Reservsättning
* Utveckling av reservsättningsmetoder och aktuariella antaganden
* Olika typer av aktuariella analyser/utredningar i tex. bokslut
* Delta i, och bidra med, aktuariell kompetens i interna projekt
* Systemutveckling via bl.a. krav mot IT
* Utveckla och säkerställa god datakvalitet
* Solvens 2-arbete
* Utveckla- och tillse god kvalitet i reservsättning och reservsättningsrutiner i skadeverksamheten
Kvalifikationer
Akademisk examen med inriktning mot matematik/matematisk statistik eller är ingenjör med inriktning mot finansiell matematik. Studier vid aktuarieprogrammet är meriterande. Du har minst fem års yrkeserfarenhet som aktuarie inom sakförsäkring samt goda kunskaper inom reservsättningsmetoder och beräkningar. Jobbet kräver goda kunskaper i SAS och Excel och det är meriterande om du också kan VBA-programmering.
Personliga egenskaper
Du har en mycket god analytisk förmåga och ett driv att utveckla metoder och effektivisera processer. I din roll har du många olika kontaktytor och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga, god social förmåga samt har ett professionellt sätt att arbeta. Som person är du också driven och har ett effektivt och strukturerat arbetssätt. Tjänsten kräver också att du som person kan ta eget ansvar och har en förmåga att själv planera och organisera ditt arbete.
Vi erbjuder
På Löf har vi ett öppet klimat och en lärande kultur där vi hjälper varandra. Vi erbjuder en introduktionsutbildning och fäster stor vikt vid kontinuerlig kompetensutveckling. Vi har en hög digitaliseringsgrad på vår arbetsplats och ett utvecklat skadesystem. Löf är ett värderingsstyrt företag med tydligt resultatfokus.
Om verksamheten
Löf är ett rikstäckande försäkringsbolag som har till huvuduppgift att försäkra de vårdgivare som finansieras av regionerna. Våra slutkunder är de patienter som drabbats av en patientskada. Vårt uppdrag är att utreda och lämna ersättning till patienter som skadas i vården samt att bidra till att antalet skador i vården minskar.
Löf är ett ömsesidigt försäkringsbolag som ägs av sina försäkringstagare, regionerna. Verksamheten omsätter årligen 1,5 miljard kronor och har en balansomslutning på cirka 12 miljarder kronor.
Vi är cirka 185 medarbetare som arbetar med försäkring, skadereglering och patientsäkerhet. Vår arbetsplats finns centralt på Södermalm i Stockholm.
Mer information om Löf finns på www.lof.se
För mer information och ansökan
Om du känner igen dig i vår beskrivning, är du varmt välkommen att skicka din ansökan via länken. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag är den 30 april 2019.
I denna rekrytering samarbetar Löf med Experis. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström på 0730-62 33 72 eller therese.thunstrom@se.experis.com.
Fackliga frågor besvaras av: Lisbeth Nylén-Bakurin, Forena, försäkringsfacket, 08-551 010 35, lisbeth.nylen-bakurin@lof.se samt Bianca Billing, Saco 08-551 011 38, bianca.billing@lof.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström
+46730623372
Katarina Thomasson
+46702312805