AKUT! Vi söker en Service Delivery Manager till kund!

AKUT! Vi söker en Service Delivery Manager till kund!

Arbetsbeskrivning

Ort: Stockholm
Uppdragsperiod: Asap - september, med utrymme för förlängning eller rekrytering.

Till vår kund inom transport och logistik söker vi en Service Delivery Manager med tillträde ASAP! Kunden behöver ta in en konsult asap då nuvarande person kliver av rollen i början av juni och en överlämning behöver ske.

Kunden ser gärna att konsulten är öppen för att efter uppdragsperioden ta en anställning.

Beskrivning
Syftet med rollen är att samordna leveranserna från utvalda externa strategiska leverantörer, i samverkan med övriga IT och ta tillvara kraven och önskemålen från Kundens organisation mot dessa leverantörer. Effektivisera leveranserna genom att säkerställa tillämpningen av avtalen och kommersiella överenskommelser samt ta ansvar för de operativa och strategiska mötena.

Leverantörskontraktet är nyligen förnyat så det är ett gyllene tillfälle att komma in och ta över och påverka.

Arbetsuppgifter
Säkerställa effektiv samverkan mellan leverantörer och IT

Säkerställa ekonomisk uppföljning (gentemot avtal tillsammans med Service Owner och inköp)

Genomföra uppföljning av strategiska leverantörer enligt gällande modell för Governance

Planera, förbereda, genomföra och följa upp taktiska och operativa möten, i samverkan med berörda Service Owners och övriga IT

Driva förbättringsarbete av leveranserna i samverkan med IT och leverantörer

Hålla sig uppdaterad om Kundens verksamhets prioriteringar och kommande behov genom samverkan med Service Owner och övriga IT

Vara delaktig i upphandling/omförhandling av IT-leverantörsavtal

Vid behov agera Incident Manager

Ansvarsområden
Ansvarar för att hålla en god relation med leverantörer.

Ansvarar för att kravställa och följa upp leverantörernas leverans, gentemot avtal

Ansvarar för aggregerad uppföljning av rapportering och eskalering av SLA

Ansvara för att upprätthålla governance-modellen för våra strategiska leverantörer

Förkunskapskrav
Minst 5 års erfarenhet av arbete inom IT och beställarorganisation

Praktisk erfarenhet av arbete i liknande roll

Avtalsarbete

Erfarenhet av leveransansvar

Analytisk förmåga

ITIL-processer

Svenska och engelska i tal och skrift

Erfarenhet av arbete med rapporter inom Service Now

Intresserad? Skicka in en ansökan nu!
För att vi ska gå vidare med din profil behöver du

- Bifoga uppdaterat CV, där uppfyllnad av förkunskapskrav tydligt framgår.
- Skicka med en motivering - varför är just du lämpad för uppdraget?
- Tillgänglighet
- Önskat timpris

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyfoon
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 20 oktober 2022

Liknande jobb


27 december 2024

Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024