OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
I rollen som administrativ assistent kommer du att arbeta som ett administrativt stöd på akutmottagningen, där du kommer att stötta chefer och medarbetare.
Detta innebär att du har en aktiv roll i att avlasta de båda med vardaglig administration
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Delta i lång- och kortsiktig personalplanering vid sjukfrånvaro och semestrar för sjuksköterskor och undersköterskor.
- Delta i semesterplanering för sjuksköterskor och undersköterskor.
- Tillsammans med avdelningschef och biträdande avdelningschef bistå i fördelning av personal.
- Planering av den dagliga driften, bemanning på akuten.
- Lägga in ledigheter och annan frånvaro i PS Självservice.
Om arbetsplatsen
På akutmottagningen arbetar vi i ett stort team på 120 engagerade medarbetare inom olika professioner, det är sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och läkare. Vi arbetar med det viktigaste vi vet - bidra till att våra patienter får de allra bästa förutsättningarna och en omvårdnad som alltid utgår ifrån patients behov.
Akutmottagningen i Varberg är öppen dygnet runt alla dagar om året. Vi har cirka 44 000 besökare varje år, vilket ställer höga krav på våra processer och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla dessa. Här finns bred kompetens och vilja att lära och dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper.
Kvalifikationer
Du som söker har som lägst en gymnasieutbildning. Det är ett krav med tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt, gärna i vårdverksamhet. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av schemaläggning. Det är meriterande med tidigare erfarenhet/kunskap i system som TimeCare och PS Självservice.
Vi tror att du är en kontaktsökande och samarbetsvillig kollega där ditt arbete präglas av servicetänk och struktur där du också är van vid att ta egna initiativ och vara självgående i ditt arbete. Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplaner, mål, policyer och riktlinjer. Vi ser även att du är nytänkande och kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.
Att ge god service och samarbeta över gränserna är en självklarhet för dig. Du trivs i en stöttande roll med administrativa uppgifter och förstår vikten av god kommunikation.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.