OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en kollega till vårt gäng av medicinska sekreterare i Växjö. Om du vill vara med i händelsernas centrum där ingen dag är den andra lik tycker vi att du ska söka denna tjänst!
Att arbeta som medicinsk sekreterare på just akutkliniken är ett otroligt spännande och utvecklande arbete. Trivs du i ett jobb med stor flexibilitet och med varierade arbetsuppgifter kommer du passa bra hos oss, med dina kunskaper och erfarenheter får du möjlighet att bidra till en god och patientsäker vård.
Akutkliniken kan kort sammanfattas som händelsernas centrum! Här är ingen dag den andra lik och du kommer mötas av en arbetsplats med puls, fart och fläkt och ett gäng härliga kollegor som tillsammans möter de utmaningar vi står inför varje dag. Du möter människor i alla åldrar och med olika bakgrund vilket medför en stor variation i arbetet och en hög kompetens hos alla medarbetare som finns hos oss, oavsett yrkeskategori. Hos oss får du ett omväxlande, utmanande och roligt arbete!
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare har du en mycket viktig roll. Du är det administrativa stödet och hjälper verksamheten att gå runt! På akutkliniken har vi mycket stor variation av skrivning och tjänsten bjuder därmed möjlighet till att skaffa en bred kunskap.
Vi skriver diktat åt akutmottagningen i Växjö och Ljungby samt åt akutvårdsavdelningen, AVA. Under kvällstid och på helger skriver vi även inläggningar och akuta operationsberättelser åt ortoped-, kirurg-, kvinno-, barn- och ungdomskliniken.
Våra medarbetare är också delaktiga i att utveckla verksamheten och vi jobbar tillsammans med förbättringsarbeten. Här har du som medarbetare möjlighet att bidra i vårt fortsatta arbete!
KVALIFIKATIONER
Du är utbildad medicinsk sekreterare och kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar. I övrigt bör du vara bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt vara trygg i att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har kunskap inom IT och Cambio Cosmic. Har du utbildning inom DRG ses det som meriterande.
För oss är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, eftersom arbetet innebär samarbete med alla övriga yrkeskategorier i vården. Det är också meriterande om du har erfarenhet från arbete på akutmottagning eller om du har arbetat som medicinsk sekreterare tidigare.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.