OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt Customer Service team förstärker sitt team med en ny bilintresserad kollega till vårt kontor i Täby. Vi söker dig som gillar att arbeta med en hög kvalité för att ge den bästa tänkbara kundservice. Du trivs med att ha en bred roll där du får ta mycket eget ansvar och ha många interna och externa kontaktytor.
ALD Automotive är ett finansiellt starkt bolag på tillväxt med en spännande resa framför oss. Vi har en familjär och positiv kultur som inte minst tar sig uttryck i våra värdeord Laganda - Innovation - Ansvar – Engagemangsom genomsyrar allt vi gör.Du erbjuds en arbetsplats med stor lagkänsla där vi gemensamt arbetar mot vårt uppsattamål, att fortsatt utvecklas och vara den ledande aktören inom operationell leasing i Sverige. Vår vision är att skapa hållbara och smarta tekniska lösningar till våra kunder, där vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Givetvis har vi kollektivavtal, ett generöst friskvårdsbidrag, vi har också ett eget gym på kontoret och en massa andra fantastiska förmåner.
Som medarbetare i vårt Customer Support team är dina primära arbetsuppgifter att hantera kundärenden via telefonsamtal eller mail, som även är dina främsta arbetsverktyg. Du administrerar och slutför sedan ärendet i Salesforce som är det ärendehanteringssystem vi använder. Customer Support tjänsten är en bred roll där du bland annat kontrollerar kundbetalningar, kontraktsändringar, räknar på bilkostnader samt supporterar våra kunders beställningar.
I rollen som Customer Support arbetar du bland annat med:
- Svara på inkommande mail och telefonsamtal
- Förse kunder med rapporter, kalkyleringar och kontrakt m.m
- Uppdatera kunddata och kundinformation
- Administrera bilköp och boka hyrbilar till kunder
- Hantera nya bilar och uppstartskontrakt
Vi söker dig som:
- Har en godkänd gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice, helst från en administrativ roll
- Goda kunskaper i Microsoft Office-programmen
- Uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska i både tal och skrift
- Har B-körkort
- Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem (gärna Salesforce)
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt brinner för att ge kunden bästa möjliga service. Du är serviceinriktad och lösningsorienterad och ser möjligheter framför problem. Du är ansvarstagande och trivs i en administrativroll som du kan utvecklas inom. Du har även en god förmåga att prioritera och hantera ett flertal arbetsuppgifter samtidigt och trivs med att arbeta i ett högt tempo.
Urval kommer ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan kommer endast att hanteras av rekryterande chef och HR. (Samtal och/eller mail från rekryterare och annonsörer undanbedes).