OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ALD Automotive AB söker en ny bilintresserad kollega till vårt kontor i Täby. Vårt Driver Support team är i behov av förstärkning och vi letar nu efter dig som älskar att hjälpa andra, inte är rädd för att kavla upp ärmarna, och som är redo att ta dig an en roll med mycket ansvar och utvecklingspotential!
ALD Automotive är ett finansiellt starkt bolag på tillväxt med en spännande resa framför oss. Vi har en familjär och positiv kultur som inte minst tar sig uttryck i våra värdeord Laganda - Innovation - Ansvar – Engagemangsom genomsyrar allt vi gör.Du erbjuds en arbetsplats med stor lagkänsla där vi gemensamt arbetar mot vårt uppsattamål, att fortsatt utvecklas och vara den ledande aktören inom operationell leasing i Sverige. Vår vision är att skapa hållbara och smarta tekniska lösningar till våra kunder, där vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Givetvis har vi kollektivavtal, ett generöst friskvårdsbidrag, vi har också ett eget gym på kontoret och en massa andra fantastiska förmåner.
Som kollega i vårt Driver Support team är du den naturliga kontaktytan till våra förare, med frågor kring drivmedelskort, körjournalsrapportering och förarförändringar på fordon.Du jobbar i ett team om fem personer som tillsammans arbetar för att uppnå resultat och hela tiden vidareutveckla arbetssätt och rutiner med kunden i fokus.
I rollen som Driver Support arbetar du bland annat med:
- Svara på inkommande mail, chatt och telefonsamtal
- Ansvara för utskick av information vid start av kontrakt
- Uppdatera kostnadsställen och förarinformation
- Kontrollera inbetalningar och frågor kring förares bränslefakturor
- Omregistrera och ställa av återlämnade bilar
- Transportbokningar
Vi söker dig som:
- Har en godkänd gymnasieutbildning
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i kundservice
- Goda kunskaper i Microsoft Office-programmen
- Uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska i både tal och skrift
- Har B-körkort
- Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem (gärna Salesforce)
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är utåtriktad, kommunikativ och att du har en god samarbetsförmåga då rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Du trivs med att jobba med en stor variation av arbetsuppgifter och tar ansvar för ditt arbete. Du är noggrann, arbetar självständigt, strukturerat och lösningsorienterat. Utöver det är du en lagspelare som trivs med att arbeta i högt tempo.
Urval kommer ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan kommer endast att hanteras av rekryterande chef och HR. (Samtal och/eller mail från rekryterare och annonsörer undanbedes).