OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ALD Automotive söker nu en Facility Manager till våra lokaler i Täby. I rollen som Facility Manager kommer du att ansvara för driften av våra lokaler och se till att vår arbetsplats fungerar optimalt.
ALD Automotive är ett finansiellt starkt bolag på tillväxt med en spännande resa framför oss. Vi har en familjär internationell och positiv kultur som inte minst tar sig uttryck i våra värdeord Laganda – Innovation – Ansvar – Engagemangsom genomsyrar allt vi gör. Du erbjuds en arbetsplats med stor lagkänsla där vi gemensamt arbetar mot vårt uppsatta mål, att fortsatt utvecklas och vara no 1 inom operationell leasing och biladministration. Vår vision är att skapa hållbara och smarta tekniska mobilitetslösningar till våra kunder, där vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Givetvis har vi kollektivavtal, ett generöst friskvårdsbidrag, vi har också ett eget gym på kontoret och en rad andra fantastiska förmåner.
I rollen som Facility Manager är du ytterst ansvarig för funktionen i våra lokaler. Du ansvarar för den fysiska arbetsmiljön och för att se till att fastigheten är så effektiv som möjligt, bland annat när det kommer till vårt miljöarbete. I rollen ingår även ansvar för kontorsmaterial och olika typer av IT material. Du kommer även vara kontaktperson för våra leverantörer inom området kontor och fastighet och se över och ansvara för bland annat budgetering och avtal. Du kommer utöver detta även att ansvara för bemanningen av vår reception.
I rollen som Facility Manager arbetar du bland annat med:
-Sätta upp och driva projekt för en säker och effektiv fysisk arbetsmiljö
-Ansvara för leverantörerer inom kontors- och fastighetsområdet (hyresvärd, telefoni, larm, kontorsmaterial, reception, städning etc.)
-Vara den första kontaktpersonen med vår IT avdelning i Danmark och även vara den ansvariga på plats
-Se till att våra certifieringar och tillstånd följs
-Proaktivt arbeta för att effektivisera och förbättra våra interna processer
Vi söker dig som:
-Har minst en relevant yrkesutbildning
-Har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
-Har tidigare erfarenhet av förhandling
-Har B-körkort
-Uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du tidigare erfarenhet av att ha arbetat med ISO-certifieringar och/eller upphandlingar.
Vi söker dig som har en hög servicekänsla och som inte drar dig för att arbeta ”hands-on”. Du är även en god kommunikatör med ett öppet mindset. Du arbetar proaktivt för förbättring och föredrar att utföra din arbetsuppgifter med en hög kvalité och noggrannhet. Utöver det trivs du med att arbeta både på ett kontor men även ute i verksamheten.
Urval kommer ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan kommer endast att hanteras av rekryterande chef och HR.