OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreförvaltningen söker 2 biståndshandläggare till Myndighetskontoret
Vi söker nu två biståndshandläggare då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig och en kommer att sluta på grund av flytt till annan ort. Du kommer att ingå i ett team på vårt myndighetskontor där vi bland annat är femton biståndshandläggare.
Arbetsuppgifter
Att arbeta som biståndshandläggare på myndighetskontoret innebär att du ansvarar för att utreda behov av bistånd, göra bedömning och fatta beslut enligt socialtjänstlagen på delegation.
I uppdraget som biståndshandläggare ingår även att medverka i planering/samordning av insatser samt samverka både internt och externt med utförare och andra samarbetspartners. I arbetsuppgifterna ingår dokumentation som bland annat görs i verksamhetssystemen Procapita/Life care och Prator. Vi utgår ifrån IBIC (individens behov i centrum) i våra bedömningar. Arbetet är inriktat mot kvalitet och rättssäkerhet med brukaren i fokus.
Kvalifikationer
Vi söker nu dig som är utbildad Socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Fördjupad utbildning inom juridik såsom exempelvis förvaltningsrätt eller Socialtjänstlagen är
meriterande.
För att lyckas i ditt uppdrag som biståndshandläggare behöver du som person vara strukturerad och ha
god samarbetsförmåga då arbetet kräver ett väl fungerande samarbete mellan olika myndigheter,
utförare och brukare/familjer. Du är kreativ, flexibel och positivt inställd till att bidra till utveckling av nya arbetsformer utifrån nya krav och aktuell forskning. Du behöver även ha förmåga att arbeta självständigt men också lätt för att fungera i ett team. Du har goda kunskaper kring gällande lagstiftning och tillämpning inom socialtjänstens område (SoL), kunskaper och erfarenhet av arbete med LSS lagstiftningen är meriterande. I uppdraget som handläggare behöver du även ha goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt. Höga krav ställs på kommunikation och dokumentation. Erfarenhet av arbete med inriktning mot äldreomsorg är önskvärt. Vi ser gärna att du är flerspråkig.
Vid tillsättning av tjänsten kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.
Arbetstid/varaktighet
En tjänst är tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
En tjänst är ett vikariat from 170115-180215
Sysselsättningsgrad 100%.
Schemalagd arbetstid måndag till fredag, dagtid.
Lön
Individuell lönesättning.
Vänligen ange löneanspråk i ansökan.
Övrigt
God datorkunskap för att kunna arbeta i verksamhetssystemen.
B-körkort är ett krav.
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri
från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk
tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Vi har tagit
ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om
annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner
Tina Astevall, chef Myndighetskontoret, telefon 0455-30 44 48
Facklig kontaktperson
Liselotte Mellqvist, Vision, telefon 0455-30 48 66
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 9 november 2016.
Du är välkommen med din ansökan via länken nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87