OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen ansvarar på uppdrag av socialnämnden för stöd och service till enskilda och familjer, fysiskt och psykiskt funktionshindrade och äldre i kommunen. Socialförvaltningen består, förutom förvaltningsledning och central administration, av ett antal enheter och områden med totalt ca 2 400 anställda. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Som äldreinformatör kommer du i huvudsak att arbeta med att bygga upp och samordna kommunens uppsökande verksamhet för äldre. I detta ingår att skapa och svara för en informationscentral för kommunens äldreomsorg, utforma lämpligt informationsmaterial samt vara en kontaktlänk mellan äldreomsorg och föreningsliv. Arbetet innebär även att ge riktad information till äldre och att samordna anhörigstöd. I tjänsten kan även ingå projektledning. KVALIFIKATIONER Högskoleexamen från social omsorg, socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Fortbildning/fördjupning inom ledarskap, handledning, kvalitetsutveckling och/eller projektledarskap är meriterande. Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen, utvecklings- och/eller handledaruppdrag är ett krav. Du arbetar med stor självständighet med utrymme för egna initiativ. Din förmåga att planera, organisera och samarbeta med andra är avgörande. För arbetet krävs att du är utåtriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.