OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.
Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.
Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.
Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill ha ett viktigt jobb! Du ska medverka till att kommunens äldre får en trygg och värdig omsorg. I din roll är du en nyckelperson och det du gör är viktigt för många!
Inom äldreomsorgen arbetar idag 3 biståndshandläggare som är organiserade i äldreomsorgens administration tillsammans med demenssköterska och anhörigsamordnare. Samtliga handläggare arbetar med vårdplaneringar på sjukhus och ansvar för sina geografiska områden. Videovårdplaneringar används regelbundet och är framtidens modell för verksamheten. Administrationen är direkt organiserad under verksamhetschefen för äldreomsorgen.
Vi söker nu en biståndshandläggare till ett av områdena. Som biståndshandläggare bedömer du äldres behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen. Du gör bedömningarna utifrån individens behov av stöd och ska utifrån dina bedömningar formulera skriftliga utredningar. Därefter ska du på ett professionellt sätt informera sökande om ditt beslut samt formulera tydliga uppdrag till utföraren. Du arbetar utifrån en helhetssyn med brukaren i fokus och målgruppen är personer över 65 år som är bosatta i kommunen.
I din roll kommer du att samarbeta med utförarna, vårdplaneringssköterskor, rehab personal samt med övriga inom enheten. Du kommer även att samverka med andra professioner och andra interna och externa verksamheter för att komma vidare i dina ärenden.
Tycker du om att arbeta med människor, har ansvarskänsla samt har omsorgstagarens individuella behov i fokus är det här ett uppdrag för dig.
Du tycker om struktur och planering och du kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och som samtidigt kan arbeta självständigt. Som person delar du gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra. Du är en kommunikativ person med god analytisk förmåga och har en vilja att delta i utvecklingen av verksamheten som just nu pågår.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socialomsorgsexamen, socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är självständig i ditt arbete och är väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr verksamheter inom äldreomsorgen.
Du behöver ha grundläggande datakunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av Procapita och Life Care. Körkort erfordras.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Myhrman
031-96 54 83
Nås via kommunens växel
031-97 62 00
Eva Klintberg
031-978831
Inger Albertsson
031-97 62 26
Marita Olsson Leitet
031-97 88 65
Facklig företrädare
nås via kommunens växel 031-97 62 00
Eva Schäder
031-976355
Catarina Nordqvist
031- 976391
Hootan Torkalinaghipoor
031-97 88 28
Joakim Pettersson