OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.
Vill du bidra som ledare och vara en del av äldreomsorgens kvalitetsresa? Nu söker vi en engagerad och modig ledare till en nyinrättad tjänst som äldreomsorgschef.
Äldreomsorgen i Norbergs kommun genomgår just nu en organisationsförändring. Vi är under utveckling och vi är inne i en spännande resa för att utveckla kvalitet och arbetssätt. Vi arbetar för att öka brukarnöjdheten och kompetensutvecklar medarbetarna för att vara en attraktiv arbetsgivare som samtidigt skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv. Norbergs kommun samarbetar med övriga kommuner i länet och Region Västmanland med omställningsarbetet Nära Vård.
Tjänsten och arbetsuppgifter
Nu söker vi en engagerad äldreomsorgschef tillika områdeschef med ansvar för verksamheterna Hälso-och sjukvård, hemtjänst, korttidsboende och administratörer. I ansvaret ingår att vara verksamhetschef enligt Hälso-och sjukvårdslagen. Som äldreomsorgschef kommer du att ha en direktrapporterande enhetschef för hemtjänsten i din organisation.
Du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Med en hög grad av flexibilitet och samverkansförmåga tar du tillvara på den mindre kommunens fördelar med närhet till kollegor och korta beslutsvägar. Tillsammans med dina chefskollegor och övriga medarbetare leder, samordnar verksamheten och skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv.
Du verkställer och beviljar insatser av god kvalité enligt gällande lagstiftning samt utvecklar verksamheten utifrån brukarnas behov. I ditt arbete får du stöd från sektorns ledningsgrupp, bemanningsadministratör, ekonomicontroller samt resurser från HR. Du är direkt underställd socialchef och ingår i sektorns ledningsgrupp.
Vem är du?
Vi söker dig som utifrån ett strategiskt perspektiv vill fortsätta utveckla framtidens äldreomsorg i en föränderlig omvärld. Du har en för uppdraget lämplig yrkeserfarenhet och högskoleutbildning samt har flera års erfarenhet av arbete som ledare, gärna inom politiskt styrd organisation. Erfarenhet av Socialtjänstens uppdrag samt erfarenhet inom äldreomsorg, ser vi som meriterande. Du har erfarenhet av kvalité- och utvecklingsarbete samt vana av att hantera olika verksamhetssystem.
Du är modig, prestigelös och har lätt för att skapa engagemang och motivera andra i din omgivning. Ditt ledarskap kännetecknas av tillit till verksamhet och medarbetare. Du har en god förmåga att visualisera helhet och konkretisera mål på ett pedagogiskt och enkelt sätt. Du är en tydlig, strategisk och kommunikativ ledare som kan fatta modiga beslut i syfte att föra verksamheten framåt.
Vidare drivs du av utvecklingsarbete och hittar lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar. Du har lätt för att samarbeta, är självständig och trivs med varierande arbetsuppgifter. Omvärldsorientering är en naturlig del för dig, och du följer utvecklingen inom området men utgår alltid från ett helhetsperspektiv och det bästa för Norbergs kommun.
B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande och innovativt arbete där du tillsammans med chefskollegor och medarbetare har möjlighet att utveckla verksamheten.
Hos oss har du bland annat möjlighet att nyttja friskvårdsbidrag, visst distansarbete enligt överenskommelse med chef och löneväxling till pension. Hos oss blir du en del i en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenhet.
Övrigt
Rekrytering sker fortlöpande så ansök redan idag!