OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill Du med brukaren i fokus, vara med och utveckla äldreomsorgen i Lindesbergs kommun?Vill Du arbeta i ett glatt gäng där goda ideer och engagemang värdesätts?Då kanske Du är den Socialförvaltningen söker till Äldreomsorgen som äldreomsorgsstrateg.Sedan flera år tillbaka pågår ett omfattande förändrings- och utvecklingsarbete inom äldreomsorgen i Lindesbergs kommun.Modeller för styrning och uppföljning utvecklas och flera projekt pågår, t.ex. inom områdena kost, anhörigstöd, läkemedel, rehabilitering, förebyggande arbete mm.Framtiden kommer att erbjuda många spännande utmaningar. Arbetsuppgifter: Vi söker en äldreomsorgsstrateg som tillsammans med äldreomsorgens ledning vill utveckla äldreomsorgen.I uppdraget ingår att, utifrån ett kostnadseffektivt, kvalitetsrelaterat och faktabaserat fokus ansvara för att utreda och ta fram olika underlag för tjänstemanna- och/eller politiska beslut.Du ska fortsätta det påbörjade arbetet med att utveckla metoder och modeller i syfte att förbättra uppföljning och kvalitetsarbetet, följa upp, analysera, förtydliga och förbättra rutiner, riktlinjer mm. Du har tillsammans med avdelningschef och övriga enhetschefer/hemtjänstchefer ansvar för att utveckla verksamheten inom äldreomsorgen i Lindesberg.Du arbetar utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer och ekonomiska ramar.Du är underställd avdelningschefen och ingår i äldreomsorgens chefsgrupp.Du ingår även i äldreomsorgens strategigrupp. Kvalifikationer Du har en akademisk utbildning.Du har erfarenhet av äldreomsorg och av utrednings- och kvalitetsarbete.Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.Du har lätt att etablera och utveckla goda relationer.Du har ett helhetsperspektiv och kan arbeta självständigt.Du har en god förmåga att utrycka Dig i tal och skrift.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.