OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alecta Tjänstepension Ömsesidigt söker nya Handläggare till kontoret i Stockholm
Vill du tillhöra en arbetsplats som gör skillnad varje dag? Vill du omge dig av kompetenta medarbetare som tillsammans med dig strävar efter att era kunder ska känna sig trygga och nöjda? Vi söker dig som är kommunikativ och har erfarenhet av handläggning eller utredning och som vill anta nya utmaningar på en härlig arbetsplats. Vi är ett litet bolag men med ett stort och viktigt uppdrag. Kom och bli en del av vårt gäng!
Ditt anställningserbjudande
Vi erbjuder inte bara ett engagerande och meningsfullt arbete, utan också motiverade och kompetenta kollegor samt möjligheter till personlig utveckling. Vi prioriterar ditt välmående, din arbetsmiljö och en balanserad livsstil. Vår arbetsplats är belägen på Regeringsgatan i centrala Stockholm, men vi ger även möjlighet till flexibelt arbete och distansarbete under vissa delar av arbetstiden.
Just nu letar vi sex nya försäkringshandläggare till våra team inom kund.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består bland andra av:
• kommunicera med kunder via telefon, mail och brev
• utreda, göra bedömningar, och besluta om eventuella ersättningar
• säkerställa att försäkringsvillkor följs
Värt att veta
Avdelning KUND består av cirka 100 kunniga och engagerade medarbetare. Just nu är det grupperna som hanterar Ålderspension, Sjukpension och Efterlevandeskydd som rekryterar. Totalt är det sex handläggare vi söker.
På vår arbetsplats strävar vi efter att ha en gemensam syn på hur vi arbetar tillsammans - genom att stötta varandra, utforska nya idéer och ständigt förbättras. Vi betonar självledarskap och tror på kraften i vår gemensamma intelligens. Det innebär att vi använder oss av ett agilt arbetssätt där vi samarbetar över funktioner, bryter ned stora uppgifter i mindre delar och experimenterar för att nå framgång. Vårt mål är att växa och utvecklas varje dag.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Har du jobbat inom försäkringsbranschen är det meriterande men inte ett krav. Din svenska behöver vara flytande i både tal och skrift. Du bör ha god datorvana då du kommer att arbeta i flera system samtidigt.
Då du kommer att ha en hel del kundkontakt så är god kommunikation en viktig egenskap. Vidare ser vi att du är noggrann, nyfiken och självgående. För att trivas i rollen behöver du vara en person som gillar att ge service och alltid göra ditt yttersta för att lösa ett problem. Du tycker även det är roligt och givande att ta dig an och lösa lite mer komplexa ärenden genom att använda din goda analysförmåga.
Känner du igen dig i beskrivningen? Härligt! Ansök redan idag!
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07