OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Praktikertjänst AB
Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.
Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.
Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.
Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 7 100 medarbetare.
Om Alepraktiken
Alepraktiken är en välbemannad vårdcentral med visionen att alltid ha en hållbar arbetsmiljö & hög vårdkvalitet med patienten i fokus. Vi har ca 8400 listade. Det är viktigt för oss att alla som arbetar hos oss är delaktiga på arbetsplatsen och att vi trivs tillsammans.
Vi har samtliga mottagningar som skall finnas på en vårdcentral samt BVC, äldremottagning, psykologmottagning, UPH-mottagning (ungas psykiska hälsa) och även en familjecentral kopplad till oss.
Arbetsuppgifter
Den administrativa arbetsgruppen består av en receptionist, fyra sekreterare, en verksamhetsassistent samt en chefsassistent. Som receptionist hos oss ansvarar du i huvudsak för vår reception, hanterar post och scanning.
Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet från arbete i primärvård är meriterande. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar ett flexibelt arbete, är ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Vi tycker att det är viktigt att man i rollen som receptionist ger god service, både mot patienterna i kassan och övriga medarbetare.