OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aleris är ett vårdföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris har cirka 4 500 medarbetare, omsätter 5,8 miljarder kronor och ägs av Patricia Industries – en del av Investor.
Om Aleris sjukvård
Med fokus på innovation och nytänkande vill vi vara med och utveckla morgondagens vård och bidra till ett bättre och friskare samhälle. Vår vision är att vara förstahandsvalet inom sjukvård. För att uppnå detta arbetar vi med att utmana konventionella lösningar och skapa nya vårdformer genom ett starkt patientfokus, integrerade vårdkedjor och digitala verktyg.
Om tjänsten som pricing manager
Inom Aleris gör vi just nu en specialisering och renodling av vår svenska sjukvårdsverksamhet. Detta driver både kvalitet och produktivitet, samt skapar möjligheter för ytterligare satsningar inom områden där vi ser en ökad efterfrågan på sjukvårdstjänster. I detta arbete är vår förmåga att prissätta våra produkter och tjänster på ett optimalt sätt nyckeln till vår kundattraktion, tillväxt och lönsamhet.
Som pricing manager hos oss kommer du att ansvara för utveckling av Aleris svenska prisstrategi och driva fokus på lönsamhet inom olika marknadssegment som försäkring, privat, företag och landsting/regioner. Du arbetar kontinuerligt med uppföljning och utvärdering av lönsamhet av våra produkter och tjänster.
Du arbetar i det kommersiella teamet för division sjukvård i Sverige, nära verksamhet och andra stabsfunktioner som marknad och ekonomi. Du är drivande i utveckling, paketering och prissättning av nya vårdtjänster och koncept.
Som pricing manager kommer du att:
• Ansvara för prisstrategi och priskoordinering av våra vårdtjänster
• Driva strategiskt arbete med fokus på lönsamhet och ökade intäkter
• Driva strategiska prisinitiativ samt utveckla av riktlinjer och prismodeller
• Delta i säljmöten och vid större förhandlingar med exempelvis försäkringsbolag och företag
• Samverka med Aleris i övriga skandinaviska länder kring tjänsteutveckling, lönsamhet och prisstrategi
• Presentera och driva frågor inom lönsamhet och prissättning på ledningsnivå
Om dig vi söker
Vi söker dig som har minst fem till tio års arbetslivserfarenhet inom prissättning eller revenue management, gärna inom B2B. Vi tror att du är civilekonom och/eller civilingenjör. Tidigare erfarenhet av sjukvård är meriterande. Du ser möjligheter till affärsutveckling med nya digitala lösningar. Du har förhandlingsvana samt erfarenhet av att driva utvecklings- och förändringsarbete.
Som person ser vi att du har analytisk, lösningsinriktad och har förmågan att tänka strategiskt. Du har en stor egen drivkraft och förmåga att arbeta självständigt. För tjänsten är det viktigt att du är bra på att samarbeta, har en god kommunikativ förmåga och kan anpassa ditt budskap såväl till ledning som till verksamhet. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, är van vid analys av stora datamängder och har utmärkta kunskaper inom Excel och PPT. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor, som ligger på Sabbatsbergs sjukhusområde i centrala Stockholm, men du får möjlighet att efter behov arbeta inom och samverka med stora delar av vår verksamhet i Sverige.
Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Sista ansökningsdag är 2019-01-31 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Hultgren, emma.hultgren@aleris.se eller +46 708 30 31 32.
----------------------------------------------------------------------------
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.