Alkohol- och tobakshandläggare

Alkohol- och tobakshandläggare

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Just nu ligger ett förslag om att en samlokaliserad verksamhet för alkohol- och tobakstillsyn, tillhörande några av kommunerna inom Göteborgsregionen, ska ligga hos oss i Partille kommun. Vi ser fram emot att ta oss an detta uppdrag! Vi kommer under våren att anställa flera medarbetare för att tillsammans med oss bygga upp den nya verksamheten. Uppdraget är förlagt på Bygg och miljöförvaltningen i Partille kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som vill vara med och starta upp en ny verksamhet där dina tidigare erfarenheter kommer tas tillvara! Vill du bidra till en bättre folkhälsa, tycker du om utredningsarbete, att möta människor och ge en god service? Då kan du vara en av dem vi söker till vår nya tillsynssamverkan i frågor som rör alkohollagen, lag om tobak och liknande produkter samt lag om tobaksfria nikotinprodukter.

Som handläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att handlägga, utreda och besluta i ärenden som rör tillstånd för alkoholservering och tobaksförsäljning. I tjänsten ingår även tillsyn av tobak, e-cigaretter, tobaksfria nikotinprodukter och folköl ute på fält. I ditt arbete samverkar du med andra myndigheter såsom Polismyndigheten och Skatteverket.

Arbetstiden är företrädesvis förlagd under dagtid, men helg-, kvälls- och nattjänstgöring kan förekomma i samband med tillsyn. Hos oss är arbetet flexibelt och det finns stora möjligheter att styra över hur du lägger upp ditt arbete.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller annan likvärdig utbildning. Du kan också ha förvärvat din kunskap genom arbetserfarenhet inom området. Uppdraget kräver att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med serveringstillstånd, tobakstillstånd eller med folköl och e-cigaretter. Tjänsten kräver god datorvana och att du har B-körkort.

Då en stor del av arbetet innebär kontakter med företagare och myndigheter ställer vi höga krav på din förmåga att kommunicera i tal och i skrift. Du är driven, tar ansvar för dina uppgifter, kan arbeta självständigt och har en god förmåga att nå uppsatta mål och att samarbeta med andra.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Tillsättning av dessa tjänster sker under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas.

Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, Bygg- och miljö
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024