Alkoholhandläggare

Arbetsbeskrivning

Alkoholhandläggare

AOV:2013:47


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Arbete och välfärdsförvaltningen är organiserad i fem verksamheter, Utveckling och service, Barn och unga, Utbildning och arbete, Vuxenvård och Utredning. Alkohol-handläggningen ingår som en del i Utredning. Under förutsättning att erforderliga beslut fattas behöver vi nu rekrytera en ny medarbetare.

Arbetsuppgifter
Du handlägger ansökningar om serveringstillstånd, ansvarar för uppföljning och tillsyn av dessa tillstånd samt ansvarar för tillsynen över detaljhandelns försäljning av folköl. I tjänsten ingår att arbeta förebyggande med utbildning och information till restaurangnäring och detaljhandel. Du kommer som alkoholhandläggare att samarbeta med sökande och tillståndshavare, samt med andra myndigheter såsom skatteverket, polisen, räddningstjänsten, länsstyrelsen, kronofogden, kommunala förvaltningar m.fl.

Kvalifikation
Vi söker dig med högskoleexamen inom områdena juridik och/eller ekonomi, socialt arbete eller annan dokumenterad erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du som söker ska även ha utbildning alternativt erfarenhet av företagsekonomi.

Du ska ha kunskaper om alkohollagstiftningen, förmåga att arbeta självständigt, kunna ta eget ansvar och ha mycket god förmåga att samarbeta. B-körkort krävs.

Arbetslivserfarenhet från myndighetsutövning, utrednings- och tillsynsarbete ses som särskilt meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Rollen som alkoholhandläggare är ett självständigt arbete som fordrar integritet, ödmjukhet och ett etiskt förhållningssätt. Då arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga och sammanställning av dokument krävs att du uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har ett stort intresse för omvärldsbevakning inom området. Vi tror vidare att Du är serviceinriktad och uppfattas som öppen och tydlig. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde snarast. Arbete på obekväma arbetstider förekommer. Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Provanställning kan komma att bli aktuellt.

För mer information, ta kontakt med
Inger Svensson, alkoholhandläggare, 044?13 55 81
Merete Tillman, Förvaltningschef, 044-13 54 40

För facklig information, ta kontakt med
Andreas Jeppsson, SSR, 044-13 53 84
Carina Sickeldal, Vision, 044-13 48 83
PeO Alexis, Jusek, 044-13 57 79

Sista ansökningsdatum
2013-10-29

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


20 november 2024

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

28 november 2024

Granskare inom välfärdsbrott

Granskare inom välfärdsbrott

27 november 2024