OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreaktionsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37 000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda. Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens Familjecenter och Boendet för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab bestående av förvaltningschef, IFO-utvecklare, drogsamordnare, alkoholhandläggare, IT-samordnare och förvaltningsekonom. Från årsskiftet tillkommer folkhälsostrateg och brottsförebyggare. Vi söker en alkoholhandläggare som skall ansvara för tillståndshandläggning samt tillsyn enligt alkohollagen. Tjänsten är placerad vid individ- och familjeomsorgens administrativa stab. ARBETSUPPGIFTER Alkoholhandläggaren skall ansvara för handläggning av ansökningar om tillstånd att servera alkoholhaltiga drycker samt ha tillsyn över att servering sker enligt lag och meddelat tillstånd. I tjänsten ingår även tillsyn över försäljning av folköl. Alkoholhandläggaren har ett planerings- och samordningsansvar för kommunens alkoholinspektörer. Vissa arbetsuppgifter, tillsyn och utbildning, sker utanför normal arbetstid. Samarbete med drogsamordnaren inom ramen för det drogförebyggande arbetet i form av utbildningsinsatser, kampanjer eller projekt. Visst utredningsarbete inom individ- och familjeomsorgens verksamhetsområde på uppdrag av förvaltningschef eller enhetschefer. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning inom områdena beteende- och/eller samhällsvetenskap och juridik, som arbetsgivaren finner lämplig, t ex socionom. Goda kunskaper i gällande lagstiftning inom området samt praktisk erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning är meriterande. Du skall kunna arbeta självständigt och ta ansvar för utredningar och beslut samt ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. Körkort och datavana krävs. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05