Alkoholhandläggare

Alkoholhandläggare

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

”Ibland regnar det och då behöver vi skydd av ett paraply. Men så kommer solen fram igen och då klarar vi oss utan paraply.”  Så ska vi
på socialförvaltningen arbeta – som ett paraply. Vi finns här när faluborna
behöver oss. Vi bemöter dem lika respektfullt som vi bemöter varandra. Vi utgår
från människors lika värde och ett respektfullt bemötande. Vi inser vikten av
allas delaktighet, vilket syns i vårt engagemang. Vi har alltid barnens bästa i
fokus.

Vår verksamhet omfattar bland annat stöd till barn, ungdomar och familjer, stöd till personer med
riskbruk, missbruk- eller beroendeproblematik, ekonomiskt bistånd till enskilda
och familjer samt tillståndsgivning för servering av alkohol.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som alkohol- och tobakshandläggare kommer du att arbeta med:

- ansökning och utredning av serveringstillstånd och tobakstillstånd

- yttre tillsyn av serveringsställen och försäljningsställen av tobak, folköl och receptfria läkemedel

- inre tillsyn vilket innebär ekonomisk kontroll och lämplighet

- samverkan med andra myndigheter såsom polismyndigheten, skatteverket, räddningstjänsten osv. 

- information och fortbildning till kunder och samarbetspartner 

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet

- adekvat högskoleutbildning med inriktning på social-, ekonomisk-, samhällsvetenskaplig, juridisk, eller motsvarande inriktning eller tidigare erfarenhet av handläggning inom området.

- förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift,

- tidigare utredningsarbete

- tidigare erfarenhet av myndighetsarbete

- körkort (B) krävs eftersom kontoret sköter tillsyn i sju kommuner 

Personliga egenskaper

För att passa i rollen ser vi att du är ansvarstagande och flexibel. Du är även serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga.

Meriterande kvalifikationer

Erfarenhet av tillsynsverksamhet

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Visstidsanställning på heltid till och med den 2021-05-30. Tillträde enligt överenskommelse. Viss tjänstgöring kvällar och helger.

UPPLYSNINGAR

Ylva Renström, förvaltningschef, ylva.renstrom@falun.se

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Christina Johansson, Vision: 023-821 10
Jan Nyberg, SRR: 023-821 67

Kontaktinformation
Ylva Renström, Socialchef

Arbetsplats
Hantverkaregatan 6

791 60 Falun

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2020
  • Ansök senast: 24 juni 2020

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024