OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Är du självständig, förtroendeskapande och trygg i dig själv?
Har du erfarenhet av myndighetsutövning? Då tycker vi att du ska söka till oss på ATL-kontoret!
ATL-kontoret hanterar tillståndsfrågor och tillsyn för alkohol, tobak och receptfria läkemedel. Kontoret består av fyra handläggare och en enhetschef, och vi arbetar för sju dalakommuner där verksamheten styrs av en gemensam nämnd. Sedan 1 januari 2021 tillhör vi organisatoriskt miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen i Falu kommun.
Arbetsuppgifter
Tjänsten består till stor del av utredningsarbete utifrån alkohollagen och lag om tobak och liknande produkter, men även av tillsyn av serveringsställen och försäljningsställen. I arbetet ingår mycket kontakt med företag, myndigheter och allmänheten där rådgivning, utbildning och information ingår. I tjänsten ingår även administrativa uppgifter. Du driver dina ärenden självständigt men för ett nära samarbete med övriga alkoholhandläggare samt enhetschef.
Kvalifikationer
För rollen krävs:
- Universitets- eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
- Två års erfarenhet från myndighetsutövning
- B-körkort då bland annat tillsyn bedrivs i sju kommuner
- Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi ser att du som söker har god förmåga att självständigt kunna planera och strukturera arbetet i dina ärenden, vidare ställs krav på kvalitetsmedvetenhet samt ansvarstagande utifrån uppdraget. Då arbetet består av myndighetsutövning ser vi att du har förmågan att göra objektiva och sakliga bedömningar, vågar ställa krav och fatta beslut utifrån rollen som myndighetsperson.
Eftersom delar av arbetet görs tillsammans med andra handläggare ställs krav på god samarbetsförmåga och flexibilitet. Du kommer även att ha många kontakter med företag, myndigheter och privatpersoner. Därför är det viktigt att du är social, serviceinriktad och tydlig i ditt sätt att kommunicera - både i tal och skrift.
Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet av tillsynsarbete
- God vana att arbeta med digitala verktyg
- Erfarenhet av kommunal alkohol- och tobakshandläggning
- Kunskap om alkohol- och tobakslagen
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Bifoga utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten
Kontaktuppgifter
Marcus Tell, Enhetschef ATL-kontoret, marcus.tell@falun.se
Fackliga företrädare
Vision, Christina Johansson, 023 – 821 10
SSR, Jan Nyberg, 023 – 821 67
Övrigt
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Arbetsplats
Falun