OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Vi söker en ny kollega till vårt team där vi tillsammans vill skapa Sveriges bästa alkohol- och tobakstillsyn i Kungsbacka och Mölndal.
Är du den vi söker?
Just nu ligger ett förslag på avtalssamverkan med Mölndals stad för att utföra alkohol- och tobakstillsyn, vi ser fram emot att ta oss an det uppdraget. Vi kommer under våren att anställa fler medarbetare för att tillsammans kunna bygga den utökade verksamheten.
Rollen som alkoholhandläggare hos oss
För oss är det viktigt att invånare och besökare i Kungsbacka och Mölndal har tillgång till säkra och trygga krogmiljöer. Som alkoholhandläggare har du en viktig roll för att vi ska uppnå detta. Du kommer tillsammans med dina kollegor handlägga serverings- och tobakstillstånd, utföra tillsyn på serveringsställen och tobakshandel.
Du kommer att ingå i ett team med tre alkoholhandläggare, där du bland annat kommer att ha följande arbetsuppgifter:
- Handlägga och utreda ansökan serverings- och tobakstillstånd
- Inre och yttre tillsyn av serveringsställen och tobakshandlare
- Samverka med Polis, Räddningstjänst, Skatteverket, Tullverket och Länsstyrelsen
- Utreda klagomål och missförhållanden.
- Föredra dina beslut i nämnd
- Ge information till krögare och tobakshandlare
- Vara med och bidra till teamet och förvaltningens årsplanering
- Utveckla handläggning och tillsyn tillsammans med teamet
Din profil
Rollen som alkoholhandläggare ställer höga krav på förmågan att bemöta andra människor och kunna planera och prioritera arbetet. Det innebär att du ska kunna kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt, skapa och behålla goda relationer med såväl företagare som kollegor samt vara driven i ditt eget och gruppens utvecklingsarbete. Det är även av stor vikt att du har lätt för att tänka nytt och se helheten.
För att du ska passa i rollen som alkoholhandläggare hos oss måste du ha/kunna:
- Högskoleexamen som socionom, ekonom eller jurist alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
- Erfarenhet av myndighetsutövning och/eller utrednings- och tillsynsarbete
- Vana att arbeta digitalt
- B-körkort
- Skriva och tala svenska flytande
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om:
- Offentlighet och sekretesslagen
- Alkohol- och tobakslag
- Företagsrevision och/eller ekonomisk redovisning
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om oss serveringstillstånd på Bygg- och miljöförvaltningen
Vi är idag sex inspektörer, fyra inom livsmedelskontroll, två inom serverings- och tobakstillstånd och en enhetschef. Tillsammans har vi stor kompetens och vi kommer från många olika kulturer vilket ger stora möjligheter att växa tillsammans.
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning 1 juli eller enligt överenskommelse.
Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 21 mars.
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.