OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens socialtjänst?
I Tranås sätter vi kunden i centrum, har kvalité i varje möte och vi ser möjligheterna. Vi implementerar arbetssättet ständiga förbättringar där du som medarbetare har en viktig roll.
Visionen är att vi ska vara en framgångsrik, innovativ kommun med god service och ett starkt näringsliv. En attraktiv och trygg kommun att bo i, verka i, och besöka. Näringslivet är en viktig förutsättning för tillväxten i vår kommun där resturanger och handeln ingår.
Vår alkoholhandläggare går nu vidare till nya arbetsuppgifter därför söker vi en ny medarbetare för denna uppgift inklusive systemansvaret för individ- och familjeomsorgens verksamhetsprogram, Treserva. Individ- och familjeomsorgen består av fyra enheter där samtliga använder sig av verksamhetsprogrammet.
Arbetsuppgifter
Alkoholhandläggaren ansvarar för i första hand handläggning av ansökningar om serveringstillstånd samt tillsyn över att serveringen sker enligt lag. Det innebär också tillsyn av försäljning av folköl, tobak, och receptfria läkemedel. I arbetsuppgifterna ingår även att genomföra utbildningsinsatser till försäljningsställen, medverka i exempelvis krögarträffar, företräda i nämnd, utarbeta förslag till avgifter samt viss annan administration. Vissa arbetsuppgifter kommer att behöva utföras utanför normal kontorstid.
Arbetet genomförs i nära samarbete med andra myndigheter exempelvis polisen, räddningstjänsten, och skatteverket. Länsstyrelsen i region Jönköpings län har tillsynsansvar över kommunernas alkoholhandläggning och håller samman ett nätverk med regionens alkoholhandläggare.
Systemansvaret för verksamhetsprogrammet Treserva innebär att i samarbete med huvudleverantören lokalt konfigurera programmet vid nya releaser av Treserva. Informera användarna om gjorda förändringar, konfigurering av kontering, beslut behörigheter m.m. Uppdatering av konfiguration vid ändring av i rättning av lagstiftning, ändring i förutsättningar för nationell statistik m.m. I övrigt förekommande arbetsuppgifter ingår bland annat rättningar/service, skapa mallar, lägga upp/ta bort/ändra användare, registrera resurser/boende, omarbetningar av befintliga processer samt inlämnande av statistikuppgifter. Detta innebär en tät kontakt med användare i uppdateringar, diskutera framtidsfrågor osv. Inom användningsgruppen finns särskilda personer, piloter, som ger användare praktiskt stöd i det dagliga arbetet.
Kvalifikationer
Du ska ha högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant inom området. Har du kunskap inom Juridik/socialrätt, ekonomi samt systemvetenskap är det meriterande. Likaså om du har erfarenhet av alkoholhandläggning/systemansvar.
Vi vill att du ska kunna relatera till människor på ett lyhört och smidigt sätt, lyssna och kommunicera på ett bra sätt. Du är en lugn och stabil person som kan hantera stress och behålla kontrollen i pressade situationer. Du ska kunna skilja på det personliga och professionella samt kunna förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Vi vill att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har omdömesförmåga, intresse och vilja att leverera lösningar för att uppnå resultat.
Kontaktpersoner
Utredare Margaretha Rosén 0140-681 75
PA-konsult Annelie Ekeblad 0140-681 08
Fackliga representanter
Fackliga representanter nås via Tranås kommuns växel 0140-68100
Lön
Kommunen tillämpar individuell lönesättning.
Anställning
Tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan dock senast den 15 januari.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.