OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet som alkoholhandläggare och söker ett arbete där du har ett stort eget ansvar och där du får god användning av ditt goda bemötande? Läs i så fall mer och sök tjänsten för att bli vår nya alkoholhandläggare på socialförvaltningen i Solna stad!
Om oss
På tillstånds- och tillsynsverksamheten handlägger vi permanenta och tillfälliga serveringstillstånd samt har ansvar för yttre och inre tillsyn på restauranger. På verksamheten ansvarar vi även för tillstånd och tillsyn enligt lagen om tobak och liknande produkter.
Din närmaste kollega kommer att vara den andra alkoholhandläggaren på verksamheten och ni rapporterar förvaltningschef på socialförvaltningen.
Om tjänsten
Som alkoholhandläggare svarar du för handläggning av ansökningar om serveringstillstånd, samt har tillsyn över att serveringen sker enligt rådande lagstiftning. I tjänsten ingår även tillstånd och tillsyn enligt lagen om tobak och likande produkter. Vissa arbetsuppgifter kommer att behöva utföras utanför normal kontorstid. Arbetet kräver nära samarbete med andra myndigheter som miljö- och hälsoskyddsförvaltningen, polismyndigheten, skatteverket, räddningstjänsten mfl.
Om dig
Vi söker dig med lämplig utbildning såsom juristutbildning, ekonomutbildning eller annan likvärdig utbildning samt erfarenhet av alkoholhandläggning. Det krävs att du har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift, har lätt för att samarbeta och arbetar självgående, strukturerat och serviceinriktat. Ett gott bemötande, initiativkraft och flexibilitet är andra viktiga egenskaper. Arbetet ställer också höga krav på integritet och social säkerhet. Vidare har du körkort och god datorvana.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast, enligt överenskommelse. Arbetet utförs under dagtid, med enstaka kvälls- och helgspass.
Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast den 29 augusti. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ann-Charlotte Fager, förvaltningschef, på ann-charlotte.fager@solna.se
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.