OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Staben Halmstads kommun med sina närmare 90 000 invånare är Hallands största stad och ligger mitt på västkusten. Socialförvaltningen svarar för individ- och familjeomsorg samt handikappomsorg. Verksamheten är organiserad i fyra avdelningar. Staben söker vi nu en ny medarbetare till en kombinationstjänst som alkoholhandläggare/nämndsekreterare Arbetsuppgifter Alkoholhandläggaren ansvarar för handläggning av socialnämndens uppgifter enligt alkohollagen och tobakslagen. Arbetsuppgifterna innefattar myndighetsutövning i form av tillståndsprövning och tillsyn av restauranger som serverar alkohol samt av försäljningsställen som tillhandahåller folköl, tobak och nikotinläkemedel. Arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med tillståndshavare och andra myndigheter och förutsätter god samarbetsförmåga. Arbetsgivaren kommer att tillhandahålla viss utbildning inom alkohollagens område. Som nämndssekreterare kommer Du att ha ett brett arbetsfält och bl a ansvara för ärendeflöde, kallelser och protokoll för socialnämnden. Kommunen använder sig av LÄR-systemet (Lotus Notes) för diarium och ärendehantering. Kvalifikationer Juristutbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet God samarbetsförmåga samt mycket god förmåga att formulera Dig i tal och skrift. Övriga information Tillträde snarast Fr o m den 1 mars 2008 tillämpar Halmstads kommun rökfri arbetstid.