OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swesale Rekrytering & Bemanning AB
Om Företaget
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London som är huvudkontoret för Europa, EMEA-regionen. Det globala huvudkontoret för Ricoh Company Ltd, har sitt säte i Tokyo, Japan och är noterat på Tokyobörsen. Ricoh Companys globala försäljning uppgick till 1 903 miljarder YEN (cirka 160 miljarder SEK) för räkenskapsåret som slutade 31 mars 2012 och bolaget har 110 000 medarbetare världen över. Ricoh Company är ett teknologiskt världsledande företag inom dokumenthantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige AB erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av produkter, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet.
Bolaget har expertis inom bland annat IT-tjänster, kommunikation samt utskriftshantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige har cirka 620 anställda i en rikstäckande organisation med egen verksamhet på 25 orter samt samarbete med ytterligare cirka 40 större återförsäljare över hela Sverige.
www.ricoh.se
Om Tjänsten
Som Alliance Manager på Ricoh blir din huvudsakliga uppgift att ansvara för Ricohs största leverantörer. Detta innebär att du har en god kommunikativ förmåga med leverantörerna för att skapa ett bra samarbete. Som Alliance Manager har du ett stort ansvar för leverantörerna men du agerar även som serviceenhet gentemot den interna säljorganisation. Dina fokusområden kommer främst vara upphandlingar, avtal, prissättning, samt driva projekt. Du kommer även vara insatt i en del direktaffärer till större organisationer och kunder. Du kommer att ha en central roll och vara en drivande länk inom Ricoh då du kommer att ha daglig kontakt med såväl interna som externa kunder samt tillverkare.
Din Profil
För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet inom IT-försäljning eller inköp och du har lätt för att förstå flöden och processer. Meriterande är om du kommer från någon PC-tillverkare. Du har ett gediget intresse för IT och Teknik och brinner för att skapa relationer. Vi söker dig som är analytisk, affärsmässig och driven problemlösare. För att trivas är du mycket social, engagerad, kreativ, strukturerad och stresstålig. Det är viktigt att du är en lagspelare då du kommer vara en nyckelperson inom Ricohs organisation.
Erbjudande
Ricoh erbjuder en spännande arbetsplats med en kultur som uppmuntrar till dialog och innovation. Vi arbetar ständigt med att förenkla livet och arbetet för människor och där är våra medarbetare en mycket viktig del. Här får du möjlighet att arbeta i ett öppet och positivt klimat som främjar prestation och tillväxt. Som anställd på Ricoh får du ett av marknadens bredaste produktsortiment att arbeta med. Du kommer att ha stora möjligheter att utforma ditt eget arbete. Om du har viljan att lyckas ser vi till att du får chansen till en professionell utveckling.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Swesale Rekrytering & Bemanning. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Ansök senast 29 Augusti. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Louise Gardell tel: 0708-383136
Om Oss
Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater.
www.swesale.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Louise Gardell
070-838 31 36
Adelie Örnhall
0735-105611
Louise Gardell
Louise Gardell
070-838 31 36
Anders Blichfeld
Li Westman
Viktor Hernborg
Louise Gardell
070-838 31 36
Anna Ceder
073-3167296
Jessica Wängelin