Allround Administratör till PM Sweden

Allround Administratör till PM Sweden

Arbetsbeskrivning

PM-International AG är ett marknadsledande distributionsföretag av högkvalitativa produkter inom hälsa, fitness och skönhet världen över och omsätter årligen cirka 2,35 miljarder dollar. Den svenska delen PM Sweden AB grundades 2002 och har sitt säte i Ängelholm. Företaget har idag 10 anställda och omsätter cirka 170 miljoner årligen. Veckans Affärer har utsett PM Sweden till årets Superföretag 6 gånger. Företagets finansiella status och stabilitet har uppmärksammats med utmärkelsen AAA från Soliditet, den högsta kreditvärdigheten man kan uppnå. Även UC har premierat PM Sweden med högsta kreditvärdighet med Guld Diplom. Läs mer om oss på pm-sweden.se

.

Är du personen som trivs med varierande arbetsuppgifter och som skulle vilja arbeta inom vår viktiga administration/backoffice?

Vi söker nu en Allround Administratör till vårt härliga team och huvudkontor i Ängelholm.

Dina arbetsuppgifter hos oss
Du erbjuds ett omväxlande arbete som Administratör där dina olika arbetsuppgifter bl.a. kommer att omfatta följande: 

* In- och utbetalningar
* Leverantörs- & kundreskontra
* Avstämningar
* Projektuppföljning
* Förbereda bokslut
* Andra förekommande arbetsuppgifter som t.ex. att var behjälplig i vår kundtjänst

Vårt erbjudande till dig
För rätt person erbjuder vi en varierande och spännande tjänst som administratör fylld av dagliga utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling. Detta inom ett framgångsrikt och stabilt svenskt företag som ingår i en internationell företagsgrupp, PM International. Hos oss hjälps vi åt att hantera vardagens utmaningar, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla.

Utöver lön erbjuder vi generösa förmåner för vår personal som försäkringar och friskvård. Som extra bonus kommer du även ges möjlighet att få deltaga i våra olika event. Hos oss trivs man!

Din bakgrund
I grunden tror vi att du är gymnasieekonom, YH- eller KY-utbildad inom ekonomi/ administration. Du kan också ha några års relevant erfarenhet inom administrations-/ ekonomiområdet utan en formell utbildning. Vi tror att du har ett genuint intresse för administration, ekonomi och redovisning samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ett svenskt bolag.

Du är en van användare av Officepaketet samt har tidigare erfarenhet och vana av olika ekonomiprogram. Vi använder  SAP business till bokföringen och har ett eget order, faktureringssystem som heter MPM.

Du har goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska. Engelska är vårt koncernspråk.

Du har körkort och tillgång till egen bil.

Dina personliga egenskaper
Du är en glad och pigg person med ett flexibelt mindset. Som person är du driven och proaktiv med inställningen "just do it". Du har samtidigt en god struktur i ditt arbete. Ditt flexibla mindset gör att du även gillar att utföra arbetsuppgifter som ligger utanför dina ordinarie arbetsuppgifter, som t.ex. inom vår kundtjänst och övrig backoffice.

Du arbetar gärna självständigt och trivs med att ta eget ansvar, men är samtidigt en bra teamplayer som har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina övriga kollegor.

På fritiden har du en sund och aktiv livsstil. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.  

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 9 april, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 9 april 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024