Allround Ekonomiassistent till PM Sweden i Ängelholm

Allround Ekonomiassistent till PM Sweden i Ängelholm

Arbetsbeskrivning

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

.

PM-International AG är ett marknadsledande distributionsföretag av högkvalitativa produkter inom hälsa, fitness och skönhet världen över och omsätter årligen cirka 1,7 miljarder dollar. Den svenska delen PM Sweden AB grundades 2002 och har sitt säte i Ängelholm. Företaget har idag 7 anställda och omsätter cirka 180 miljoner årligen. Veckans Affärer har utsett PM Sweden till årets Superföretag 6 gånger. Företagets finansiella status och stabilitet har uppmärksammats med utmärkelsen AAA från Soliditet, den högsta kreditvärdigheten man kan uppnå. Även UC har premierat PM Sweden med högsta kreditvärdighet med Guld Diplom. Läs mer om oss på pm-sweden.se

Vi söker en allround och proaktiv Ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Ängelholm.

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds ett omväxlande arbete som Ekonomiassistent där dina arbetsuppgifter bland annat kommer att omfatta följande: 

* In- och utbetalningar
* Leverantörs- & kundreskontra
* Avstämningar
* Projektuppföljning
* Förberda bokslut
* Andra förekommande arbetsuppgifter 

Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en varierande och spännande tjänst som Ekonomiassistent fylld av dagliga utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling. Detta inom ett framgångsrikt och stabilt svenskt företag som ingår i en internationell företagsgrupp, PM International. Hos oss hjälps vi åt att hantera vardagens utmaningar, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla.

Utöver lön erbjuder vi generösa förmåner för vår personal som försäkringar och friskvård. Som extra bonus kommer du även ges möjlighet att få deltaga i våra olika event. Hos oss trivs man!

Din bakgrund
Du har god kunskap om och erfarenhet av svensk löpande redovisning. Vi tror att du har ett genuint intresse för ekonomi och redovisning samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ett svenskt bolag.

I grunden tror vi att du är gymnasieekonom, YH- eller KY-utbildad inom ekonomi. Du kan också ha några års relevant erfarenhet inom ekonomiområdet utan en formell utbildning.

Du är en van användare av Officepaketet samt har tidigare erfarenhet och vana av olika ekonomiprogram. Vi använder  SAP business till bokföringen och har ett eget order, faktureringssystem som heter MPM.

Du har goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska. Engelska är vårt koncernspråk.

Personliga egenskaper
Du är en glad och pigg person med ett flexibelt mindset. Som person är du driven och proaktiv med inställningen "just do it". Du har samtidigt en god struktur i ditt arbete. Ditt flexibla mindset gör att du även gillar att utföra arbetsuppgifter som ligger utanför dina ordinarie arbetsuppgifter, som t.ex. inom vår kundtjänst och övrig backoffice.

Du arbetar gärna självständigt och trivs med att ta eget ansvar, men är samtidigt en bra teamplayer som har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina övriga kollegor.

På fritiden har du en sund och aktiv livsstil. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.  

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 14 november, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Liknande jobb


21 november 2024