Allround Ekonomiassistent/Kundtjänstmedarbetare till företag i Ängelholm

Allround Ekonomiassistent/Kundtjänstmedarbetare till företag i Ängelholm

Arbetsbeskrivning

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

.

Till en kombinerad roll som Ekonomiassistent/Kundtjänstmedarbetare söker vi nu en allround och flexibel ny kollega till vår kunds verksamhet i Ängelholm.

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds erbjuds en roll som både Ekonomiassistent och Kundtjänstmedarbetare. Ditt arbete kommer därmed att bli mycket varierande.

I rollen som Ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter primärt att omfatta In- och utbetalningar, Leverantörs- & kundreskontra. Du kommer även göra Avstämningar samt arbeta med Projektuppföljning. En viktig del i rollen blir att förbereda Bokslut.

I den andra rollen som Kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta inom företagets kundtjänst (med orderläggning via telefon och mail) och vid behov även vara behjälplig inom övrig backoffice.

Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en väldigt varierande tjänst som Ekonomiassistent/Kundtjänstmedarbetare fylld av arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling. Vår kund är ett framgångsrikt och stabilt svenskt företag som ingår i en internationellkoncern. Hos oss hjälps vi åt att hantera vardagens utmaningar, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla.

Utöver lön erbjuder erbjuds generösa övriga förmåner.

Din bakgrund
Du har god kunskap om och erfarenhet av svensk löpande redovisning. Vi tror att du har ett genuint intresse för ekonomi och redovisning samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ett svenskt bolag.

I grunden tror vi att du är gymnasieekonom, YH- eller KY-utbildad inom ekonomi. Du kan också ha några års relevant erfarenhet inom ekonomiområdet utan en formell utbildning.

Du är en van användare av Officepaketet samt har tidigare erfarenhet och vana av olika ekonomiprogram. Meriterande är om du har vana av SAP business till bokföringen.

Tidigare erfarenhet från arbete inom kundtjänst är meriterande.

Du har goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska. Engelska är koncernspråket.

Du har körkort och tillgång till egen bil.

Personliga egenskaper
Du är en driven person med ett flexibelt mindset. Samtidigt har du en god struktur i ditt arbete. Ditt flexibla mindset gör att du även är bekväm med att utföra arbetsuppgifter som normalt ligger utanför dina ordinarie arbetsuppgifter.

Du arbetar gärna självständigt och trivs med att ta eget ansvar, men är samtidigt en bra teamplayer som har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina övriga kollegor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.  

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 31 maj, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


20 december 2024