OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Watersheds är ett mindre entreprenörsstyrt rekryteringsföretag som har för avsikt att gå vår egen väg för att skapa bättre rekryteringar och hitta de bästa kandidaterna åt våra uppdragsgivare. Vi har en professionell rekrytering och använder innovativa och lekfulla marknadsföringsstrategier för att göra vårt arbete mer engagerande och effektivt.
Är du självsäker, entreprenörsinriktad, trivs med att arbeta i en startup-miljö och älskar att skratta? Vi söker en engagerad, lättsam och teamorienterad kontorsassistent för en deltidsanställning på 5-6 timmar per vecka i centrala Stockholm. Trivs du med att upprätthålla ordning och reda i en dynamisk miljö med en äkta startupkänsla? Har du dessutom ett tekniskt intresse? Är du den man ringer till när släkten inte vet hur man använder iPaden? För i så fall kan du vara den vi letar efter!
Du är optimistisk, framåtlutande, stresstålig, och ansvarsfull samt är alltid redo att ge bästa möjliga service. Låter det som du? Då vill vi höra från dig!
Arbetsbeskrivning
Som kontorsassistent kommer du att hantera både administrativa och praktiska uppgifter samt vara en viktig del av vårt team. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Administrativa uppgifter; hantera företagsdokument, uppdatera skyltar m.m.
Installera program, hantera Apple-datorer på kontoret och använda din grundläggande tekniska kunskap för att lösa problem
Avlasta andra avdelningar genom att till exempel assistera kandidathantering i vårt rekryteringsverktyg.
Visa intresse för att utveckla dina kunskaper inom redovisning för att använda dessa kunskaper i vårt bokföringsprogram
Säkerställa att kontoret är rent och prydligt; städa regelbundet, putsa fönster, tömma sopor, sopsortera
Hantera praktiska ärenden på kontoret och för våra kontorshyresgäster, exempelvis att hänga upp tavlor, se till att fika finns och möblera om arbetsutrymmen
Din profil Har en pågående gymnasieutbildning, gärna sista läsåret
Vana vid att arbeta med Microsoft Office-paketet eller i Google drive
Kunna flytande svenska i tal och i skrift, då all muntlig och skriftlig kommunikation - internt och externt - sker på svenska
Meriterande (önskvärt)
Studerar ekonomisk utbildning eller likvärdigt
Har tidigare arbetslivserfarenhet
För att lyckas i rollen så har du följande personliga egenskaper
Ansvarstagande, du är alltid punktlig och ser till att inte avboka dina arbetstimmar. Du planerar din arbetstid väl i samband med skolan, även vid prov eller liknande.
Självständig, du är kapabel att ta eget initiativ när det gäller att identifiera och hantera uppgifter. Du får stöd av dina kollegor, men vi förväntar oss att du självständigt kan utföra det som behöver göras.
Strukturerad, du förväntas kunna prioritera arbetsuppgifter och effektivt hantera det som är mest brådskande samtidigt som du inte försummar övriga uppgifter.
Vi erbjuder En dynamisk och stödjande arbetsmiljö med startupkänsla!
Lära dig kunskaper som du kan använda för resten av livet
Möjlighet att använda dina befintliga färdigheter samt utveckla dessa
Möjlighet att ha inflytande och påverkan i ett entreprenörsdrivet bolag!
Om du är redo för en utmaning och vill arbeta i en dynamisk miljö med äkta startupkänsla, skicka in din ansökan till oss idag. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om anställningenPlats: Gamla stan, StockholmOmfattning: Deltid, 5-6 h/veckanStartdatum: Hösten 2024Lön: Enligt Ö.K.