OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Poolia söker för tillsvidareanställning till vår konsultverksamhet i Malmöregionen en löneadministratör som behärskar de vanligt förekommande arbetsuppgifterna. Tjänsten är 50-60 timmar per månad och beräknat tillträde är i september. ARBETSUPPGIFTER Du erbjuds en självständig och varierande tjänst med många kontaktytor inom bolaget. I ditt ansvar ingår lönehanteringen för tjänstemän (ca 40 tillsvidareanställda och 20 timanställda personer). Inledningsvis kommer du att medverka vid insourcing av bolagets löneadministration. Bolaget kommer även under kvartal 4 implementera ett nytt lönesystem. Du kommer att arbeta med registrering av löneunderlag, löneberäkningar, uppbördsdeklaration, avstämningar, kontrolluppgifter, årsavslut, semesterberäkningar, tjänstebilar, reseräkningar, sjukfrånvaro, rapporter och statistik. UTBILDNING/ERFARENHET Du har minst 4-5 års erfarenhet av självständigt arbete med tjänstemannalöner. Tidigare erfarenhet av implementering eller uppgradering av lönesystem är meriterande. Vidare är tidigare projekterfarenhet också meriterande. För tjänsten gäller att du som person är självgående, noggrann, ansvarstagande, förtroendeingivande, service minded, målmedveten och har lätt för att samarbeta med olika människor. ÖVRIGT Ansök så snart som möjligt då vi löpande gör urval för intervjuer. Senaste ansökningsdag är den 10 augusti. FÖRETAGSPRESENTATION Aktuellt bolag är verksamt inom utbildning och arbetar i en internationell miljö. Bolaget är inne i en expansiv fas.