Allroundkontorist Ordermottagning/Kundsupport

Arbetsbeskrivning

PRIMA OFFICE utvecklar, låter tillverka och marknadsför egna funktionella förvaringsmöbler för offentlig miljö.En stor del exporteras.Kontoret med 4 anställda är beläget på Kungsholmen i Stockholm i ljusa och fräscha lokaler.I anslutning finns ett eget gym.www.primaoffice.se Vi söker en ny medarbetare för ordermottagning/administration och kundsupport.Arbetsuppgifterna är huvudsakligen följande: - dagliga kund- leverantörskontakter både in- och utrikes vilket det sistnämnda alltid sker på engelska - ordermottagning - kundsupport - effektuering av order - fakturering, handlägga reklamationer, lageravstämning, statistik - kontroll av fraktfakturor - utarbetande av nya fraktpriser - hantering av frakthandlingar - transporter med bokning och bevakning - problemlösning vilket kräver god handlingsförmåga och initiativförmåga - daglig telefonpassning - vid behov ombesörja försändelse (enklare packning och boka transport) - hämta och lämna post Vi kräver att Du ABSOLUT besitter följande egenskaper: - mycket stor noggrannhet (särskilt administrativt men även i övrigt) - mycket god samarbetsförmåga (särskilt viktigt på en mindre arbetsplats) - mycket god kommunikativ förmåga (särskilt viktigt i kundrelationer men även i övrigt) Du bör dessutom känna ett stort ansvarstagande i Din tjänsteutövning.Du ska ha lätt för att på ett naturligt och obesvärat sätt tala i telefon.Du ska vara införstådd i: - att på en mindre arbetsplats är det ibland snabba kast och att inte vara räddhågsen eller motvillig till mindre kvalificerade arbetsuppgifter som t ex kuvertering av brevutskick - att ibland arbeta i ett högt tempo - att ett gott samspel och feedback/återkoppling mellan medarbetarna är fundamentalt - att anamma och efterleva den företagskultur som råder Du ska självfallet ha ett glatt och positivt humör och ett harmoniskt anlag.Vi eftersträvar en trivsam och stimulerande arbetsmiljö och en god kollegialitet.Vi arbetar i Hogia.Kunskaper i Officepaketet (excel etc) är meriterande.Sökanden som går vidare i rekryteringsprocessen kommer att testas i engelska samt genomgå ett PJP (Predicting Job Performance) test. Tillträde: snarast Rekryteringsprocessen är avslutad den 18 sep och har Du inte fått besked senast detta datum är Du inte längre aktuell för denna tjänst.ENDAST MED VANLIG POST !

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Lars Ölander
0854587650
VD Lars Ölander

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PRIMA OFFICE AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 september 2009
  • Ansök senast: 8 september 2009

Besöksadress

Industrigatan 4 C, bv
None

Postadress

Industrigatan 4 A
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024