OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Målet är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. Almi, som ägs av staten tillsammans med regionala ägare, består av moderbolaget och 16 regionala dotterbolag.
Läs mer om Almi på www.almi.se.
Almi Affärsservice söker nu en Löneadministratör med ekonomikompetens, med placering i Östersund.
Beskrivning:
Vid kontoret i Östersund svarar Almi Affärsservice för lönehanteringen till drygt 25 bolag i Sverige. Omfattningen är ca 500 löner varje månad. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen utifrån kollektivavtal bl.a. med avstämningar, rättelser, reseräkningar, semesterberäkningar, rapporter och givetvis månatliga löner. I rollen ingår att arbeta med månadsvisa/kvartalsvisa avstämningar av pensionsavgifter, löneskatter, semesterlöneskulder och arbetsgivaravgifter. Vidare kommer du att arbeta med upprättande av underlag för projektrekvisitioner av de delar som är personalrelaterade och vara behjälplig med personalnoter i dotterbolagens årsredovisningar.
Kvalifikationer:
Du har en ekonomisk utbildning på minst gymnasial nivå och någon form av löneutbildning. Du har en längre erfarenhet av att arbeta med löneadministration och då gärna i en något större organisation.
Vi förutsätter också att du har minst grundläggande kompetens vad gäller ekonomiredovisningsarbetet i övrigt, exempelvis har du förståelse för debet och kredit, förståelse för bokföringens uppbyggnad med löpande verifikat och olika reskontraserier och att göra enklare avstämningar vid månadsskiften.
Du har också en mer generell administrativ erfarenhet och är van vid att arbeta kund- och serviceinriktat. Tjänsten förutsätter att du har goda Excel-kunskaper och är en van användare av övriga delar i Microsoft Office-paketet. Erfarenhet av systemet Hogia är meriterande.
Som person är du konsultativ i ditt förhållningssätt, noggrann och strukturerad. Du är initiativrik och har förmågan att prioritera effektivt i stressade situationer. Engagemang i arbetet och att ständigt vilja utveckla och förbättra flöden och processer är viktigt. Du kommer att ingå i ett litet team varför laganda och god samarbetsförmåga är ett måste. I urvalsarbetet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsform:
Tillsvidare
Sysselsättningsgrad:
Heltid
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Övrig information:
Urvalet sker löpande varför du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Du gör din ansökan via Kornbodens hemsida: www.kornboden.se
Sista dag för ansökan är 2013-11-11.
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i glesbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Sökord: Löneadministration, Ekonomi, Redovisning, Bokföring
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501