Almi Affärsservice söker Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning



Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Målet är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. Almi Företagspartner AB ägs av staten och är moderbolag i en koncern som består av ett 30-tal dotterbolag. Almi finns nära kunderna på 40 orter över hela landet.
Mer info om Almi: www.almi.se

Almi Affärsservice söker nu en Redovisningsekonom med placering i Östersund.   

Arbetet innebär att du både självständigt och som teammedlem att sköta affärsredovisningen för Almis:s dotterbolag. Du kommer bl a att arbeta följande arbetsuppgifter:


• Löpande bokföring
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Moms- och skattehantering
• Månadsavstämningar, bl a reserveringar, hantering av inventarieregister, upplupna poster etc.
• Upprättande av kvartals- och årsbokslut

Din profil:
Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå alternativt annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har minst några års erfarenhet av ekonomiredovisningsarbete, meriterande är erfarenhet från projektredovisning och rekvisitioner från Tillväxtverket och andra bidragsgivare. Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomiredovisnings-/affärssystem, särskilt meriterande är om Du har erfarenhet av att arbeta i VISMA Control.
Goda kunskaper i Excel är ett måste.

Som person tror vi att Du framför allt är:

Strukturerad och noggrann
Stresstålig
Självgående
Logisk
Analytisk

Du är en flexibel samarbetsperson och en "lagspelare". Att arbeta med stort egetansvar med "deadlines" är något som Du trivs med och som sporrar Dig.

Anställningsform:
Tjänsten avser ett föräldraledighetsvikariat på 1 år med tillträde enligt överenskommelse.
Möjlighet finns till förlängning och det finns goda möjligheter till fast anställning efter vikariatstiden.

Sysselsättningsgrad:
Heltid

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

Övrig information:
Urval sker löpande så du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Sista dag för ansökan är 2014-01-06.
Du gör din ansökan via Kornbodens hemsida: www.kornboden.se

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i glesbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Sökord: ekonomi, redovisning, bokslut, reskontra

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 3 december 2013

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024