Almi Företagspartner AB söker Obeståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Vi erbjuder rådgivning, lån och riskkapital i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag som satsar på tillväxt och expansion. Almi Företagspartner AB ägs av staten och är moderbolag i en koncern med 16 regionala dotterbolag, Almi Invest AB och IFS Rådgivning AB. Vi finns nära kunderna med 40 kontor över hela landet.Verksamheten är organiserad i tre affärsområden, Rådgivning, Lån och Riskkapital.
Mer info finns på: www.almi.se

Almi Företagspartner AB söker Obeståndshandläggare, med placering i Östersund

Beskrivning:
I rollen som Obeståndshandläggare kommer du att arbeta med Almi-koncernens obeståndsfodringar. Du kommer att administrera, bevaka och aktivt hantera obeståndsfodringar och inkassoärenden, samt göra riskbedömningar och besluta i enskilda ärenden utifrån givna beslutsmandat. Självständigt svarar du för enklare rättslig handläggning, inklusive domstolsförhandlingar. När så eftefrågas erbjuder du rådgivning i obestånds- och avtalsfrågor. Du kommer också att aktivt agera i företagsrekonstruktioner i samråd med respektive regionalt dotterbolag. Vid behov ingår andra förekommande arbetsuppgifter i tjänsten. Du kommer bli del av ett team av 4-5 personer som stöttar hela koncernen som består av 500 medarbetare och vårt team hanterar aktivt ca 4 000 obeståndsärenden löpande. Arbetet är självständigt och bedrivs tidvis i högt tempo. Du rapporterar direkt till koncernens Obeståndschef.

Kvalifikationer:

Vi tror att du har en relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik, en svensk eller motsvarande internationell utbildning, eller annan erfarenhet som kan prövas likvärdig. Utbildning och/eller erfarenhet av obestånds-, konkurs- och inkassohantering samt kunskaper i affärsjuridik och avtalsfrågor är förutsättningar för att lyckas i rollen. God förhandlingsvana liksom affärsförståelse är önskvärt.
Du har goda kunskaper vad gäller svenska språket, både muntligt och skriftligt.
Du är en van datoranvändare.

Personliga egenskaper:
Vi är ett litet team med ett stort antal ärenden att hantera utifrån givna beslutsmandat, det gör att du förväntas vara självständig i din yrkesroll och att du samtidigt snabbt kan ta till dig information från flera källor och sammanställa dessa för att kunna få en helhetssyn och utifrån fakta på ett affärsmässigt sätt hantera olika frågeställningar och fatta beslut.
Du har en god kommunikativ förmåga eftersom du kommer ha kontakt med många aktörer på olika nivåer. Almimedarbetare runt i landet, gäldenärer, konkursförvaltare, rekonstruktörer, ombud, myndigheter, rättsinstanser med flera kommer ingå i din vardagliga kontaktyta.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning.

Sysselsättningsgrad:
Heltid.

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

Övrig information:
Du gör din ansökan genom att registrera CV och ett personligt ansökningsbrev via: www.kornboden.se
Urvalsarbetet sker löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt. 
Kornbodens rekryterare besvarar frågor gällande kvalifikationer etc. under hela ansökningstiden.

Vi värdesätter jämställdhet och mångfald, och vill ha fler medarbetare som berikar oss med nya perspektiv och kompetenser. Välkommen med din ansökan!

Rekryteringsprocessens huvuddrag:


• Ansökningsperiod med möjlighet till frågor och svar
• Första urval
• Ev. förintervju (formulär)
• Första intervju
• Personlighetsskattning och Referenstagning
• Slutligt urval och presentation för kund
• Slutintervju
• Återkoppling och avslut

I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

 

Sökord: obeståndshantering, inkasso, kredithantering, avtal, förhandling, riskbedömning

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Budget- och skuldrådgivare till Enheten för medborgarservice

Budget- och skuldrådgivare till Enheten för medborgarservice

5 november 2024

Budget- och skuldrådgivare

Budget- och skuldrådgivare

10 september 2024

Budget- och skuldrådgivare till Kiruna kommun

Budget- och skuldrådgivare till Kiruna kommun

28 maj 2024