OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Målet är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. Almi Företagspartner AB ägs av staten och är moderbolag i en koncern som består av ett 30-tal dotterbolag. Almi finns nära kunderna på 40 orter över hela landet.
Mer info om Almi: www.almi.se
Almi Företagspartner söker nu en Ekonom med lönekompetens, med placering i Östersund.
Den aktuella befattningen har karaktären av en "kombo-tjänst 50/50" där du dels självständigt, och som teammedlem, kommer att arbeta med affärsredovisning för Almis dotterbolag. Rollen innebär också att du har ett verksamhetsansvar för vår löneprocess vilket innebär mycket kontakter med chefer och medarbetare i lönefrågor. I utvecklingsarbetet med löneprocessen agerar du också som ”kravställare” mot organisationen för att driva arbetet framåt. Du kommer operativt arbeta med månatlig löneberedning, samt avstämningar, rättelser, reseräkningar, semesterberäkningar och rapporter. Vid kontoret i Östersund svarar vi för lönehanteringen till drygt 25 bolag i Sverige. Omfattningen är ca 500 löner varje månad.
Din profil:
Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå alternativt annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har minst några års erfarenhet av ekonomiredovisningsarbete och du har vana och erfarenhet av att arbeta i ekonomiredovisnings-/affärssystem, särskilt meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i VISMA Control.
Du har erfarenhet av att arbeta med löneadministration och du har någon form av löneutbildning. Har du arbetat med löneadministration i Hogia är det meriterande.
Tjänsten förutsätter att du har goda Excel-kunskaper och är en van användare av övriga delar i Microsoft Office-paketet.
Som person tror vi att du framför allt är:
• Strukturerad och noggrann
• Stresstålig
• Självgående
• Logisk
• Analytisk
Du är en flexibel samarbetsperson och en "lagspelare". Att arbeta med stort egetansvar med "deadlines" är något som du trivs med och som sporrar dig. Som person är du konsultativ i ditt förhållningssätt, noggrann och strukturerad. Du är initiativrik och har förmågan att prioritera effektivt i stressade situationer. Engagemang i arbetet och att ständigt vilja utveckla och förbättra flöden och processer är viktigt. Du kommer att ingå i ett litet team varför laganda och god samarbetsförmåga är ett måste.
I urvalsarbetet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning.
Sysselsättningsgrad:
Heltid.
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Övrig information:
Urval sker löpande så du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Sista dag för ansökan är 2014-04-06.
Du gör din ansökan via Kornbodens hemsida: www.kornboden.se
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i glesbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Sökord: ekonomi, redovisning, budget, reskontra, löneadministration
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501