Almi Invest - Finacial controller till Östersund

Almi Invest - Finacial controller till Östersund

Arbetsbeskrivning

Rollen som rapporteringsansvarig/financial controller
Almis riskkapitalverksamhet bedrivs inom Almi Invest koncernen och finansieras av EU samt med statliga och regionala medel. Rollen är organisatoriskt placerad på avdelningen Business Control & Support inom Almi Invests moderbolag och avdelningen ansvarar för att serva samtliga åtta dotterbolag i koncernen. I rollen kommer du att bland annat ansvara för att Almi Invest uppfyller de rapporteringskrav som ställs av vår tillsynsmyndighet Tillväxtverket.

Rapporteringen till Tillväxtverket är i ett utvecklingsskede då det tillkommit nya krav och en del i rollen blir att säkerställa insamlandet av den data som ska rapporteras. Detta sker dels genom att kravställa på Almi Invests medarbetare, dels genom att kravställa nödvändig utveckling av våra system gentemot IT avdelningen. Arbetet karaktäriseras mer av utveckling än av förvaltning och i framtagandet av nya rutiner kommer du att samarbeta både med kollegorna på Redovisningsavdelningen samt med kollegorna på Business Control & Support. Nya idéer och initiativ till att driva förbättringsarbete uppmuntras och du erbjuds stora möjligheter att självständigt påverka och utforma din roll.

Du kommer framför allt att ha kontakt med Tillväxtverket i egenskap av tillsynsmyndighet, Business Control & Support, Redovisningsavdelningen, regionala dotterbolag och IT-avdelningen.


Almi Invest AB, som är ett dotterbolag inom Almi AB, rekryterar nu en ny medarbetare till Östersund. Uppskattar du att driva ditt eget arbete framåt samtidigt som du har ett gott samarbete med dina kollegor på plats, då kan det här vara jobbet för dig! Det är kanske dig vi kan hälsa välkommen till ett kompetent team där initiativ och nya idéer uppmuntras.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du är huvudansvarig för rapportering till vår tillsynsmyndighet, Tillväxtverket, vilket innebär att du sammanställer erforderliga underlag och säkerställer att dessa är korrekta för inrapportering. Du är även sammanhållande part mellan de funktioner som är involverade i rapporteringen. Du ansvarar för kommunikationen med Tillväxtverket i samband med följdfrågor avseende inskickade rekvisitioner och underlag. Du kvalitetssäkrar masterdata i portföljhanteringssystemet e-Front och sköter förarbete inför framtida avslut av projektperiod.

Vem är du?
För att lyckas i rollen behövs ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Vi söker en positiv, service- och teamorienterad person som både har lätt för självständigt arbete och för samarbete med andra funktioner inom koncernen. Du är mån om att vårda relationer med såväl interna som externa intressenter. Du uppskattar struktur och känner dig bekväm att möta formella rapporteringskrav liksom att jobba mot tydliga deadlines.

Obligatoriska krav

* Akademisk utbildning, tex civilekonom eller motsvarande erfarenhet som Almi bedömer som likvärdig
* Goda erfarenheter av arbete med redovisning och bokslutsarbete
* Mycket god erfarenhet av att hantera och strukturera stora mängder av information och dokument
* Systemintresse och vana av att kravställa mot IT avdelning
* Mycket goda kunskaper i Excel
* Erfarenhet av att kommunicera och bygga relationer med externa intressenter

Meriterande är

* Erfarenhet av hantering av projektmedel hos statlig myndighet eller rapportering av projektverksamhet till statlig myndighet
* Vana att ta del av avtal och juridiska handlingar kopplat till ekonomiska transaktioner
* Erfarenhet av riskkapitalverksamhet

Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat vid tillsättning.

Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist, mail: annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se

Sista ansökningsdag: 1 september - 24
Vi välkomnar din ansökan!

Att arbeta på Almi
På Almi är kompetens, samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse - att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.

På Almi värdesätter vi olikheter, varav vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.

Vill du ha ett uppdrag som påverkar, ett jobb som engagerar och allt detta på en arbetsplats som inspirerar - kom till Almi!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Almi Invest AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2024
  • Ansök senast: 2 september 2024

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024