Almi - Kommunikatör

Almi - Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vår fantastiska kommunikatör går på föräldraledighet och vi söker nu någon som vill fortsätta att utveckla regionens företag tillsammans med oss! För att företag ska lyckas och utvecklas behövs det ofta mer än en stark vilja och en god affärsidé. Det behövs kapital, kloka rådgivare och kontakter. Almis uppdrag är att fylla dessa behov. Vi kan företagande och brinner för att våra kunder ska lyckas i sina ambitioner med att starta företag, utveckla sina affärer och växa. Almi tar utgångspunkt i företagens ambitioner och behov och bidrar till hållbar tillväxt och utveckling. Almis vision är ”Vi investerar i framtida tillväxt”. Med lån, riskkapital och affärsutveckling skapar vi möjlighet för företag att växa och utvecklas. Vi arbetar med såväl företag i tidigare faser som etablerade företag i expansionsfas. Almi tycker om olika, vilket återspeglas i rekryteringen, och vill ha en bredd av medarbetare som återspeglar Almis kunder och kompletterar teamet. På Almi brinner vi för att utveckla företag och vi skapar framgång tillsammans. Det är ett utåtriktat arbete som innebär kontakt med företagare inom olika branscher och olika målgrupper. Vi värdesätter olikheter och mod att tänka nytt. Genom ditt engagemang, din ständiga nyfikenhet och med din kompetens når vi ut till relevanta målgrupper och vi kan göra än större kundnytta för fler framgångsrika företag.

Du är ansvarig för:

Samordning samt leverans av kommunikation inom vårt verksamhetsområde. Planering, genomförande och uppföljning av målgruppsanpassade events, aktiviteter och seminarier samt koordinering av nationella aktiviteterna regionalt.

Ditt arbete innebär också att du ansvarar för att Almi Värmland har en proaktiv och modern kommunikationsfunktion. Du ansvar regionalt över all digital kommunikation på samtliga sociala medier samt utvalda sajter för verksamheten. Med stöd av ett nationellt informationsflöde ansvarar du för det regionala informationsflödet i nyhetsbrev, på webb och i sociala medier. Du driver de kommunikativa plattformarna på sociala medier i syfte att ge information, driva engagemang och trafik. Du håller Almi Värmlands hemsida uppdaterad med nyheter, inspirerande och informativa texter. Rollen som kommunikatör ställer krav på en hög digital kompetens där du har koll på digitala verktyg och arbetar proaktivt för att lyfta verksamhetens tjänster och möta de krav som ställs från omvärlden.

Du är beställare av tryckt material, kontors- och profilmaterial genom koncerngemensamma och regionala kanaler.

Du jobbar tätt tillsammans med Affärsansvarig på Almi Värmland. Som ett av 16 dotterbolag i Almi koncernen får du tillgång till en nationell struktur med stöd och material att publicera och det är även Almi nationellt som har huvudansvar för Almis hemsida.

Om tjänsten:

Tjänsten är ett föräldravikariat med placeringsort i Karlstad. Tillträde i augusti 2020. Du kommer att jobba nära andra kommunikatörer inom hela Almi koncernen.

Kvalifikationer:

Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikationsområdet. Har du även drivit eget företag är detta ett plus men inget krav. Vi söker dig som brinner för kommunikation och för att skapa innehåll som engagerar. Du har fingertoppskänsla för kommunikation som inspirerar, utmanar och skapar värde hos mottagarna. Du har kunskap i hur man optimerar användandet av foto, film och text i digitala kanaler. Du vill skapa innehåll som både syns, hörs, inspirerar och ger effekt. Som person är du engagerad, självgående och är van att planera ditt egna arbete. Du är strategisk och identifierar visioner och långsiktiga mål samt planerar och genomför aktiviteter för att nå dit. Vidare tar du egna initiativ och kommer gärna med nya förslag och idéer. Att arbeta utan i förväg fastställda rutiner eller vägledning är en självklarhet för dig. Du kan tala och skriva svenska och engelska obehindrat.

Almis fokus är tillväxt och utveckling av små-och medelstora företag inom alla branscher i Värmland, där vi erbjuder finansiering och affärsrådgivning med hållbarhet som viktig del. Vårt mål är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. På Almi arbetar vi med företag i utveckling och erbjuder våra kunder finansiering och rådgivning. Läs mer på (http://www.almi.se/) www.almi.se (http://www.almi.se)



Välkommen med ditt intresse!

I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på 070 220 62 60 eller Axel Wrangel på 073 501 27 38. Vi vill ha din ansökan senast den 14 juni via testhuset.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110 070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Testhuset
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2020
  • Ansök senast: 14 juni 2020

Besöksadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD

Postadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD, 65224

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024