Almi söker affärsrådgivare inom internationalisering

Almi söker affärsrådgivare inom internationalisering

Arbetsbeskrivning

Vill du coacha företag ut i världen? Vi söker nu en junior affärsrådgivare med fokus på export!

Almi vill se fler växande och framgångsrika svenska företag som tar klivet ut på nya exportmarknader och söker nu dig som drivs av att vara med och skapa tillväxt för företag och bidra till ett mer hållbart företagande. För att komplettera teamet i Mälardalen söker vi nu en junior affärsrådgivare inriktad mot internationalisering. Placering kan vara antingen i Örebro och Västerås. Tjänsten är projektanställning t o m årsskiftet 2022 med goda möjligheter att därefter övergå i fortsatt anställning.

Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om tjänsten

Som affärsrådgivare arbetar du nära företagare och deras vardag och verklighet. Du får en utåtriktad tjänst där du träffar många spännande företag inom olika branscher och med olika utmaningar. Det kan röra sig om start-ups som vill kommersialisera sin idé eller etablerade företag som står i eller inför en tillväxtresa. Tjänsten kräver viss bredd och förståelse för generell affärsrådgivning men för den här tjänsten är exportfrågor i fokus.

Du kommer att ägna en stor del av din tid till att träffa kunder, digitalt och/eller fysiskt och ge professionellt stöd som snabbar på företagens exportaffärer ut i världen.Du finns nära företagets affär och är med från start till mål. Alla insatser i företagen är behovsanpassade och du utgår från företagets utmaningar, förutsättningar och ambitioner och skräddarsyr ett upplägg med deras exportaffär i fokus. Rätt verktyg till rätt företag i rätt tid!

Ingen dag är den andra lik, men dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av;

- Kontakta och boka in möten med nya och befintliga kunder.
- Utifrån kundens behov och med ett coachande förhållningssätt leverera de verktyg, kontakter och kunskaper som krävs för att lyfta företagen till nästa nivå.
- Identifiera, initiera och medverka vid olika insatser ex. webbinarier, nätverksträffar, workshops, möten med extern expertis mm.
- Omvärldsbevakning.

En viktig aspekt av ditt arbete är att ha en bra marknadskännedom och goda relationer till relevanta samarbetspartners. Det innebär att du jobbar aktivt med att skapa nätverk i regionen och deltar i forum som gynnar detta. Almi Mälardalen ansvarar för affärsnätverket Enterprise Europe Network (EEN) i Västmanland, Örebro län, Värmland och Östergötland, vars fokus är företags internationella tillväxt. Detta blir givetvis en viktig plattform för dig.

Du har ett nära samarbete med EEN-kollegor runt om i världen men även med svenska och internationella partners och organisationer inom våra projekt.


Vem är du?

Du har lätt för att se och förstå kunders behov och med din internationella försäljningserfarenhet stärker du vårt team och företagens tillväxt på nya marknader.

Du är resultatinriktad, engagerad och stimuleras av att träffa och utveckla regionens företag. Du har ett genuint intresse för entreprenörskap och drivs av nya idéer och att hjälpa andra framåt i sina verksamheter. Du arbetar självständigt och i team, tar egna initiativ och driver igenom idéer och förbättringsförslag med kundens affär i fokus.

Världen förändras snabbt och för att möta kundens behov och ligga i framkant så ser vi att du är nyfiken, håller dig uppdaterad och har ett intresse för aktuella områden som påverkar företagens affärer tex. digital marknadsföring, försäljning, digitalisering och hållbarhet. Då tjänsten innebär frekventa resor inom regionen är B-körkort ett krav. Utlandsresor kan förekomma.

Vi önskar också att du har:

• Erfarenhet av internationell försäljning.
• Akademisk utbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
• Flytande engelska i tal och skrift.

Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och vi tror på att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024