Älskar du kundmötet

Arbetsbeskrivning

Vi söker efter en nyfiken och entusiastisk person som ger det där lilla extra till våra kunder. Om det är din drivkraft passar du som servicerådgivare hos oss i Linköping! På Engströms Bil möts framtidsanda och kvalitét i en härlig kombination - bli en del av ett stabilt företag i förändringsfas där du kommer att spela en viktig roll på vår resa.

Arbetsuppgifter
Som servicerådgivare handlar allt om relationer, såväl nya som befintliga. Du ger personlig service från första kontakten till sista körda milen. Vi skapar långsiktiga relationer med fordonsägaren och gör det tryggt, roligt och enkelt längs vägen. Arbetet innebär att du har daglig kontakt med våra kunder, hjälper dem med allt från tekniska råd, bokar tider för service, underhåll, bilvård, reparationer och upprättar kostnadskalkyler. I rollen ingår även att ha telefonkontakt, mail och chatt med våra kunder, hantera garantifrågor och fakturering. Vi vill också att du är med och bidrar till att utveckla vår verksamhet för att nå bästa kundupplevelse och effektivitet. 

Du kommer arbeta i ett aktivt team som skapar glädje och delaktighet!
Hos oss kommer du kontinuerligt utbildas och vidareutvecklas i din roll med några av marknadens främsta varumärken. 



Kvalifikationer 
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande roll och har vana att arbeta med dagliga kundkontakter. Vi ser att du har en god datavana och lätt för att sätta dig in i nya tekniska system. Vi ser att du brinner för service och försäljning, samt har förmågan att organisera det dagliga arbetet efter verksamheten och kundernas behov. Ytterligare krav för tjänsten är att du innehar B-körkort och har goda administrativa färdigheter. Det är meriterande om du har intresse för digitala verktyg som är utvecklade för dagens uppkopplade bilar.

Din person 
Som person har du en stark drivkraft och trivs i en rörlig miljö med varierande arbetsuppgifter och högt tempo. Du motiveras av att hantera kundrelationer och uppskattar att möta nya människor varje dag. För att fungera i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann samtidigt som du ser till helheten och samarbetet i teamet. Du är öppen och har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang. 

Övrig information 
Tjänsten är på heltid. 

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Sandra Glemhorn, Teamledare - Tel. 013-255018,
sandra.glemhorn@engstromsbil.se

Ansökningar behandlas löpande och kan komma att tillsättas tidigare, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 15 januari.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Engströms
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024