Älskar du sötsaker och vill sprida glädje i butik?

Arbetsbeskrivning

Vi är en shopper marketing byrå, med kontor i Stockholm och Oslo samt samarbetspartners i Köpenhamn och Helsingfors. I våra tre affärsområden Consult, Create och Activate har vi specialister, som med sin kompetens och erfarenhet kan få ditt varumärke att synas och sticka ut just där er målgrupp fattar sina köpbeslut. Det gör att vi alltid har spännande uppdrag i butik, i såväl dagligvaru- som detaljhandel. Vi växer och utvecklas ständigt och är alltid på jakt efter duktiga medarbetare. Titta gärna runt på vår hemsida, kanske söker vi just dig. Oavsett om du jobbar på vårt kontor eller som kommunikatör och eventpersonal ute i butiken så söker vi dig som är självgående, positiv och framåt.

Är du en engagerad person som utstrålar glädje när du jobbar? Älskar du sötsaker? Då kan du vara rätt person för oss!



Retail House är en shopper marketing byrå med kontor i Stockholm och Oslo. Med över ett decenniums erfarenhet har vi den bredaste bakgrunden i branschen, vi är störst i Sverige och marknadsledande i Norden. Retail betyder att man säljer eller marknadsför varor. Vi gör det oftast direkt i butik och det är just där vi behöver dig.



Just nu söker vi en ambassadör till ett långsiktigt uppdrag för Almondy och SIA Glass. Som ambassadör kommer du att arbeta med säljaktiviteter i butik och genom att bjuda på smakprover och bidra med dina kunskaper marknadsföra Almondy och SIA Glass produkter. Du kommer att arbeta självständigt i olika butiker i din region men ingår också i en grupp av 12 ambassadörer som är ute i olika butiker över hela landet. För att lära oss av varandra och ständigt förbättra utfallet i butik kommer vi tillsammans dela med oss av erfarenheter och tips under hela projektperioden. Mötet med kunder i butik är en förutsättning för att skapa intresse för produkterna och det är där vi behöver just dig som ambassadör!



Vem är du?

Vi tror att du som söker är en glad och positiv person som tycker det är roligt att prata med kunder ute i butik. Du trivs med att arbeta självständigt och kan med hjälp av din kreativitet lösa eventuella problem som kan uppstå i butik och samtidigt känna stolthet när du lyckas med det du tar dig för. Du är mån om att göra ett bra intryck och vill hela tiden utvecklas och förbättra din insats ute i butik. Dessutom är du medveten om vikten av att få kunderna att komma fram till just dig, där de får smaka på produkterna samtidigt som du delar med dig av glädjen av en god tårta eller glass. Som person tror vi att du drivs av att arbeta mot säljmål samtidigt som du är mån om att sälja med förtroende. För dig är det självklart att ta eget ansvar, vara representativ för varumärket och alltid göra ett bra jobb.



Anställningen är en behovsanställning med timlön med start i slutet av augusti och innebär arbete i olika butiker i din region fram till årsskiftet. Många av våra uppdrag ligger i slutet på veckan med betoning på torsdag och fredag och rollen som ambassadör är perfekt att kombinera med studier eller annat deltidsjobb. För rätt person finns det dessutom möjlighet att kombinera rollen som ambassadör med andra typer av uppdrag hos oss. Körkort och tillgång till bil är en förutsättning för detta uppdrag, då du kommer att ha aktiviteter i olika butiker inom en större region och ha med dig material till aktiviteterna.



För att kunna vara en riktigt bra ambassadör behöver du brinna för varumärket, gå gärna in på www.almondy.se och www.siaglass.se för att skapa dig en egen uppfattning. Vill du vara med på resan? Ta då chansen att skicka in din ansökan med en motivering till varför du passar för uppdraget som ambassadör redan idag.

Jobbinfo
- Rekrytering sker löpande


Kvalifikationer
Det är bra om du uppfyller de krav som arbetsgivaren har, men om du tror att du kan göra jobbet och viktigast av allt, verkligen vill ha det så rekommenderar vi att du söker det.
- Har du b-körkort?
- Har du tillgång till bil?


Fri som en fågel!
Du har friheten och möjligheten att bestämma precis hur mycket, eller lite, du vill jobba. Du kan planera långt i förväg om du vill men det finns också möjlighet att hoppa in med kort varsel om det passar dig bättre.

Vi har ett fantastiskt gäng som arbetar hos oss. Vissa arbetar bara ett par dagar på en månad, andra kör flera dagar i veckan. Du bestämmer själv om du vill ta ett uppdrag eller inte. Det vi kräver från dig är att du tar ansvar, är framåt och ambitiös.

Fördelar med att jobba hos oss!
Visar du ambition och intresse kommer du att kunna ha många olika spännande uppdrag via oss. Vi står för eventuella resekostnader och tillhandahåller utbildning inför olika projekt. Vi har en supportavdelning med telefontid mån-fre kl. 8-17 för våra kommunikatörer och hit kan du alltid vända dig med frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsansvarig Lina Svantesson
08 - 505 788 00
Retail House

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail House STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Månadslön
  • Deltid Detta är en visstidsanställning
  • Publicerat: 30 juli 2015

Besöksadress

Holländargatan 20
None

Postadress

Holländargatan 20
STOCKHOLM, 11160

Liknande jobb


Produktambassadör

Produktambassadör

25 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

22 november 2024