Alstom söker en Talent Acquisition Specialist!

Alstom söker en Talent Acquisition Specialist!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta hos ett världsledande företag inom järnvägssektorn? Vill du vara en del av ett innovativt och dynamiskt företag där du kan utvecklas och trivas? Då är detta din chans. Alstom Nordics & Russia vill förstärka sitt team med en am Talent Acquisition Specialist, med fokus på rekrytering från ax till limpa.

Du kommer att arbeta på deras kontor i Marievik, Stockholm.



Tjänsten som Talent Acquisition Specialist är en nyckelroll i Alstoms Nordic & Russia HR -team, och kommer att vara avgörande för att de rekryterar in rätt kompetenser till verksamheten. Ditt ansvar kommer att omfatta hela rekryteringsprocessen från att identifiera behoven tillsammans med de anställande cheferna, söka och presentera kandidater. Planera och delta i intervjuer, hantera anställningserbjudanden och stötta rekryterande chefer i anställningsprocessen. Utöver detta kommer du att bidra med dina kunskaper i deras övergripande rekryteringsstrategi för Norden och Ryssland.

Alstom söker efter dig som vill jobba som Talent Acquisition Specialist i deras Nordic & Russia HR Team!



Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning!

Huvuduppgifter och ansvar



* Projekt- och anbudsbemanning.
* Tillsätta lediga tjänster, söka, förhandsgranska, intervjua och göra referenskontroller av kandidater.
* Utveckla ett aktuellt och brett kunskapsnätverk med hjälp av research, nätverkande och databassökningar etc. för att hitta potentiella kandidater.
* Använda en mängd olika tekniska verktyg för att identifiera och attrahera en högkvalificerad pool av kandidater.
* Assistera HRBP och anställningsansvarig med tjänstebeskrivningar samt jobbannonser på relevanta sociala medier och arbetsstyrelser.
* Skapa en positiv och unik kandidatupplevelse från första kontakten med ALSTOM och under hela processen.

* Säkerställa integritet och efterlevnad av policyer och förfaranden genom hela rekryteringsprocessen, samt tillgodose att aktuella policys, lagar och regler efterföljs.





Ansvar gentemot företaget

* Delta i och driva initiativ för företagets varumärken.
* Organisera och delta på jobbmässor och rekryteringsevenemang.
* Stöd för att förutse kommande resursbehov.
* Främja långsiktiga relationer med tidigare sökande och potentiella kandidater för att bygga ett starkt kandidatnätverk.
* Utveckla ett internt kandidat-nätverk.



Färdigheter och kvalifikationer



För att lyckas i denna roll måste du vara självgående och resultatorienterad med en nyfiken och positiv attityd. Du behöver kunna utveckla långsiktiga inköps- och rekryteringsstrategier och vårda förtroendefulla relationer med anställningsansvariga och potentiella anställda. Du bör vara den pålitliga partnern i all rekryteringsrelaterad verksamhet. Samarbete och kommunikation är viktigt eftersom vi stödjer varandra och löser utmaningar tillsammans som ett team. I slutändan kommer du att vara med och skapa starka nätverk av talanger för våra nuvarande och framtida behov.





Du behöver





* Minst tre års erfarenhet av rekrytering, helst inom en ingenjörs-/teknisk industri (transport/flyg/bil/IT -sektorn).
* kandidatexamen
* Praktisk erfarenhet av rekrytering från ax till limpa, med hjälp av olika intervjutekniker och utvärderingsmetoder
* Vana av att arbeta med sociala medier som hjälpmedel, CV-databaser och professionella nätverk
* Flytande engelska och svenska, i tal och skrift
* Utmärkt social och kommunikativ förmåga
* SAP -erfarenhet är starkt att föredra

Erfarenhet av att leda rekryteringsprocessen med ett Applicant Tracking System (ATS)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024