OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Amadeus globala distributionssystem för reserelaterade tjänster används idag av över 79 500 resebyråer världen över.Med kontor i 76 länder täcker man 215 marknader runt om i världen.Företaget bildades 1987 och ägs av WAM Aquisitions, vars aktieägare är BC Partners, Cinven, Air France, Iberia och Lufthansa.Huvudkontoret ligger i Madrid.Samtliga interna system körs i VMware-miljö och det är ditt ansvar att underhålla, utveckla och dokumentera relationen mellan systemen.I rollen ingår även att - tillsammans med kollegor delta i olika interna projekt i syfte att bidra med kunskap och erfarenhet för att säkerställa högsta kvalitet till både interna och externa kunder.- dela med dig av din kunskap så att den kan användas för att förbättra interna processer och erbjudanden ut mot kund.- delta med din nyckelkompetens i interna projektteam även mot kund.Du kommer att vara placerad på Gävlegatan i fina lokaler i Vasastan.Din bakgrund Vi vill att du har: - mycket god kunskap om Windows Server och Active Directory, inkl profilhantering och policies.- minst 3 års arbetserfarenhet av Windows-servrar och domänadministration.- erfarenhet av arbete enligt ITIL.- erfarenhet av Lotus Notes och/eller Citrix.- mycket god kunskap inom grundläggande TCP/IP och VPN-lösningar.- engelska flytande i tal och skrift.Som person är du: - en lagspelare med förmåga att även arbeta självständigt.- drivande, målinriktad och motiveras av att jobba mot uppsatta mål.- har lätt för att etablera nya kontakter samt underhålla befintliga.- social och kommunikativ och har lätt för att förmedla dina kunskaper/ideer till andra.- systematisk, analytisk och har förmåga att prioritera. Om du söker via e-mail märk din ansökan med "Amadeus-Systemadmin".