Åmåls kommun söker 2 Enhetschefer - Stöd och funktion, personlig assistans

Åmåls kommun söker 2 Enhetschefer - Stöd och funktion, personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har intresse och kunskap inom målgruppen personer med funktionsvariationer - Kan det vara du som är en av våra nya enhetschefer för personlig assistans?

Vad erbjuder vi

Hos oss behöver du trivas med att ha ett omväxlande arbete där du arbetar utifrån ett situationsanpassat ledarskap och att ingå i ledningsgruppen tillsammans med övriga enhetschefer inom stöd och funktion.

Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!


Ditt uppdrag
Som enhetschef inom personlig assistans kommer du att ansvara för att samordna och verkställa beslut om personlig assistans. Tillsammans med dina medarbetare säkerställer du en hög kvalitet i det individuella stöd som ges. Du företräder kommunen som arbetsgivare och ansvarar för kvalitetsfrågor, utveckling, personal, budget och arbetsmiljö. I tjänsten ingår även rapportering av assistanstimmar till Försäkringskassan samt uppföljning av sjukersättning från de privata assistansbolagen. Du ansvarar för verksamhetens insatser utifrån fastställda mål, riktlinjer och tilldelad budgetram. Du ser kvalitetsarbete som en självklar arbetsuppgift.

I din roll som enhetschef kommer du att leda och utveckla enheten för att möta behoven hos de vi är till för. I ditt uppdrag samverkar du med flera aktörer både internt och externt.


Vem är du

Att vara en del i en helhet är en självklarhet för dig. Som person har du goda ledaregenskaper med förmåga att arbeta målinriktat och åstadkomma resultat. Du har erfarenhet av att driva förändringsarbete. Du söker nya perspektiv och idéer för att stimulera innovation och förändring och är bra på att samverka och vara lyhörd. Du har god självkännedom och kan leda och motivera andra till att effektivt nå uppsatta mål. Du är kommunikativ, förmedlar information tydligt och enkelt och kan ge specifik och konstruktiv feedback. För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt.


Formella kvalifikationskrav
Du bör ha flerårig erfarenhet av personal-, budget och arbetsmiljöansvar samt ledarskapsutbildning. Du har lämplig högskoleutbildning inom verksamhetsområdet med god kännedom om gällande lagstiftning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Anställningen förutsätter att du har B-körkort

Goda IT-kunskaper

Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande


Meriterande

Erfarenhet från ledande positioner inom kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande men behöver inte vara ett krav. Du har god förmåga att samarbeta och du bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Din personliga lämplighet är viktig och du måste ha ett genuint intresse av att arbeta med människor.


Anställningen

Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Tjänsten tillsätts förutsatt att erfoderliga beslut tas.
Tjänsten är placerad vid verksamheten för stöd och funktion inom Välfärd och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är Grethe Gustavsson.


Ansökan

Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!

(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls Kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Liknande jobb


Enhetschef hemtjänst/säbo

15 november 2024

Enhetschef till hemtjänsten i Hässelby-Vällingby SDF

Enhetschef till hemtjänsten i Hässelby-Vällingby SDF

15 november 2024

Verksamhetschef Hemtjänst

12 november 2024