OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi söker en vikarie för vår administratör som ska gå på föräldraledighet. Administratören får en central roll inom enheten och uppdraget är varierat.
Arbetet innefattar såväl bemötande och kundhantering, som serviceuppdrag internt och sekreterarsysslor. Andra arbetsuppgifter är diarieföring, utlämnande av handling, beställningar, posthantering, bokningar, expediering av protokollsutdrag och beslutshandlingar inom bygglovs och miljö- ärenden. Sköta registrering av inkomna anmälningar, administrativt hantera OVK ärenden är ytterligare exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma i tjänsten.
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning som är relevant för uppgifterna.
God förmåga att uttrycka sig i svenska i tal och skrift.
Erfarenhet av kommunal förvaltning
Anställningen förutsätter att du har B-körkort samt att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som bankID eller motsvarande.
Meriter
Erfarenhet från administrativt arbete i offentlig sektor och politiskt styrd verksamhet är meriterande. Det är även positivt med om du har haft liknande arbetsuppgifter i annan verksamhet. Även dokumenterad erfarenhet från servicebranschen är ett plus.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, noggrann, har god simultanförmåga och trivs med att arbeta såväl ensam som i grupp. Du har lätt för att samarbeta med andra, har en stark servicekänsla och har förmågan att ge ett gott, positivt bemötande. Du är också en person som med god framförhållning kan planera och prioritera i ditt arbete. I det här uppdraget är det viktigt att kunna arbeta lösningsorienterat och ha en förmåga att improvisera för att lösa uppkomna situationer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Vikariat på 100 % med tillträde senast den 1 april 2022, varkatighet 12 månader. Administratören är placerad vid samällsbyggnadsenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är samhällbyggnadschefen.
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.